A főváros egyik legfontosabb ingatlanfejlesztéséről megjelent részleges információkat a kivitelező kiegészítette és egyértelművé tette.
A Duna-partján már felépült a főváros egyik meghatározó ingatlankivitelezése, a Duna Terasz Grande projektje, melyről lapunkban többször is beszámoltunk már. Az elmúlt időszakban sajtóhírek jelentek meg arról, hogy elszámolási nézeteltérés miatt nem történhetett még meg a lakások átadása, így lapunk megkérdezte a KÉSZ Csoportot a helyzetről.
Portálunkhoz eljuttatott közleményüket alább publikáljuk, illetve friss helyszíni fotókon mutatjuk be azt, hogyan néz ki a Duna Terasz Grande.
„A Duna Terasz Grande Lakópark generálkivitelezője a több mint négy évtizedes múlttal rendelkező KÉSZ Csoport tagvállalata, a KÉSZ Építő Zrt. A munkálatok 2020. októberében kezdődtek, és az átadás tervezetten 2023 márciusában történt volna, azonban a kivitelezésben a koronavírus-járvány utáni állapotok, valamint az orosz-ukrán háború az építőipari piacra gyakorolt hatásai és következményei számos nehézséget okoztak. Többek között kiszámíthatatlanná vált az alapanyag-ellátás, valamint az erőforrások rendelkezésre állása, melyek jelentős késedelmeket okoztak és hátráltatták a kivitelezés ütemét. A drasztikus árfolyamváltozás miatt emellett problémát okozott az is, hogy jelentős árnövekedéssel kellett szembesülnünk. A KÉSZ Csoport alapelve az, hogy építőipari kivitelezést nem hagy félbe, így a beruházást megvalósította, a lakások elkészültek. Az építőipari árak a KSH statisztikája alapján 56 %-kal emelkedtek, a Budapest XIII. kerületében a lakásárakban hasonló emelkedés történt. A KÉSZ Építő Zrt. a lakópark megvalósítása érdekében saját pénzügyi forrásaiból megelőlegezte a megemelkedett költségeket, amit a Duna Terasz Grande Kft. nem kompenzált irányába. Az előre nem látható események által okozott áremelkedés több milliárd forintos összeget tesz ki, melyet kizárólag a KÉSZ Építő Zrt. viselt.
A száz hektáron fekvő terület tervezett fejlesztése során 35-40 hektárnyi parkot és közteret alakítanak ki. 330 milliárd forintnyi állami infrastruktúrafejlesztést is terveznek (többek között az M1-es metró meghosszabbítását) és 250-500 méter magas épületeket is emelhet előre meghatározott területeken a befektető.
A Market Építő Zrt. közel 600 személyautót számláló flottájának közel 30%-a hibrid vagy tisztán elektromos hajtású.