Elkészültek az előkészítéssel.
Átadta az önkormányzat a kínai BYD szegedi elektromos autóüzemének építéséhez szükséges terület második részét a kivitelezéshez – jelentette be Botka László polgármester a közgyűlés pénteki ülésén.
Közölte, hogy
elvégezték a terület lőszermentesítést, régészeti feltárását és befejezéséhez közeledik az elektromos hálózat kiváltása, kiépítése. Az önkormányzat október elején 161 hektárnyi területet adott át az üzem építéséhez. A beruházási területből még 15 hektár van hátra, ennek átadása az év végéig megtörténik.
Kovács Tamás gazdasági alpolgármester elmondta, az autógyár megfizeti a városnak a területért járó vételárrészt, ebből az önkormányzat visszafizeti azt az állami támogatást, melyet a telkek megszerzésére és fejlesztésére fordított.
A BYD tavaly jelentette be, hogy több milliárd euró beruházással Szegeden építi meg első európai autógyárát, amely évi háromszázezer autó gyártására lesz képes, a kivitelezés jelenleg is zajlik. Ezzel párhuzamosan egy jelentős infrastruktúrafejlesztési csomagot is előkészített az állam, melynek részleteit itt gyűjtöttük össze.
A BYD óriásgyára nem az egyetlen hasonkó jellegű beruházás a környéken: itt épül a szomszédban tavasz óta a Rheinmetall high-tech gyára, valamint a szegedi Science Parkot is a közvetlen közelben alakítják ki (utóbbiról képriporttal is beszámoltunk nyáron a kivitelező Colas Út Zrt.-Délút Kft. konzorciumának segítségével).
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.
A Főmterv, az ÉKM, a KIM, a BME, a CÉH és a Market képviselői beszélgettek a podcast speciális adásában.