2025.03.21, Péntek
Történelmi méretű infrastruktúrafejlesztési programot fogadott el a német parlament
Illusztrációs fotók

Történelmi méretű infrastruktúrafejlesztési programot fogadott el a német parlament

railwaypro.com, magyarepitok.hu

2025.03.20. 14:49 - Szabó Ákos

500 milliárd eurót fordítanak jelentős részben az ország közlekedésének fejlesztésére. A vasúti fejezetben 40 nagy teljesítményű folyosón futó, 4000 nagy kihasználtságú pályakilométert korszerűsítenek és további 24 000 kilométernyi egyéb hálózatrészt is felújítanak.

Hirdetés

A német parlament, a Bundestag, jóváhagyta az alaptörvényt módosító törvénytervezetet, hogy 500 milliárd euróval (középértéken mai árfolyamon ez egy gigantikus, mintegy 200 ezer milliárd forintos összeget jelent) támogassák a német infrastruktúrát. Kiemelt cél, hogy az ország közlekedési rendszere 2045-re klímasemlegessé váljon. Az alaptörvény módosításához kétharmados többségre volt szükség - derül ki a railwaypro.com nemrég közzétett írásából.

 

Ilyen fejlesztésekre szánják a forrásokat

Hogy a német szövetségi államok és az önkormányzatok beruházásait finanszírozzák, 100 milliárd eurót különítettek el, további 100 milliárd euró áll rendelkezésre a zöld projektek megvalósítására – derül ki az összefoglalóból.

A RailwayPro idézi Volker Wissing német digitális ügyekért és a közlekedésért felelős szövetségi miniszter hó eleji ntv.de-nek adott interjúját. A tárcavezető ebben elmondta: Németország infrastruktúrájára 2029-ig 220 milliárd eurót szánnak a jobb és összekapcsolt mobilitás biztosítására. A vasúthálózat általános felújításával, a hídkorszerűsítési programmal és a víziközlekedés rehabilitációs programjával a közlekedés minden területén trendforduló indult el.

 

 

28 ezer kilométernyi vasút újul meg

A RailwayPro külön kitért a vasúti fejllesztésekre: a DB InfraGO program 2030-as célkitűzései szerint 40 nagy teljesítményű folyosón futó 4000 nagy kihasználtságú pályakilométert korszerűsítenek és további 24 000 kilométernyi egyéb hálózatrészt is felújítanak.

 

 

Emellett az állomásokat korszerűsítik és átépítik, a vasúti infrastruktúrát pedig digitalizálják, hogy többletkapacitást és fapadosabb szolgáltatásokat nyújtsanak. 
A DB InfraGO 2024-ben 17 milliárd eurót fektetett be, a Deutsche Bahn 2030-ig pedig több mint 9000 km hosszúságú nagy teljesítményű hálózatot kíván létrehozni - zárul a cikk újabb hatalmas számok idézésével.

Iparági hírekNémetországiparági hírekvasútépítésinfrastrukturális fejlesztészöld megoldások

Hírlevél

Hirdetés