500 milliárd eurót fordítanak jelentős részben az ország közlekedésének fejlesztésére. A vasúti fejezetben 40 nagy teljesítményű folyosón futó, 4000 nagy kihasználtságú pályakilométert korszerűsítenek és további 24 000 kilométernyi egyéb hálózatrészt is felújítanak.
A német parlament, a Bundestag, jóváhagyta az alaptörvényt módosító törvénytervezetet, hogy 500 milliárd euróval (középértéken mai árfolyamon ez egy gigantikus, mintegy 200 ezer milliárd forintos összeget jelent) támogassák a német infrastruktúrát. Kiemelt cél, hogy az ország közlekedési rendszere 2045-re klímasemlegessé váljon. Az alaptörvény módosításához kétharmados többségre volt szükség - derül ki a railwaypro.com nemrég közzétett írásából.
Hogy a német szövetségi államok és az önkormányzatok beruházásait finanszírozzák, 100 milliárd eurót különítettek el, további 100 milliárd euró áll rendelkezésre a zöld projektek megvalósítására – derül ki az összefoglalóból.
A RailwayPro idézi Volker Wissing német digitális ügyekért és a közlekedésért felelős szövetségi miniszter hó eleji ntv.de-nek adott interjúját. A tárcavezető ebben elmondta: Németország infrastruktúrájára 2029-ig 220 milliárd eurót szánnak a jobb és összekapcsolt mobilitás biztosítására. A vasúthálózat általános felújításával, a hídkorszerűsítési programmal és a víziközlekedés rehabilitációs programjával a közlekedés minden területén trendforduló indult el.
A RailwayPro külön kitért a vasúti fejllesztésekre: a DB InfraGO program 2030-as célkitűzései szerint 40 nagy teljesítményű folyosón futó 4000 nagy kihasználtságú pályakilométert korszerűsítenek és további 24 000 kilométernyi egyéb hálózatrészt is felújítanak.
Emellett az állomásokat korszerűsítik és átépítik, a vasúti infrastruktúrát pedig digitalizálják, hogy többletkapacitást és fapadosabb szolgáltatásokat nyújtsanak.
A DB InfraGO 2024-ben 17 milliárd eurót fektetett be, a Deutsche Bahn 2030-ig pedig több mint 9000 km hosszúságú nagy teljesítményű hálózatot kíván létrehozni - zárul a cikk újabb hatalmas számok idézésével.
A beruházás során háromszintes parkolóházakból tervezik kialakítani az új létesítményt.
A szegedi új ipari-kutatási központ munkálatainak részeként végzett régészeti kutatás avar kori emlékeket tárt fel.