A Duna Group közép-kelet-európai üzletfejlesztési stratégiájának részeként újabb akvizíciók zárultak le Csehországban és Romániában. A Duna Aszfalt Zrt. a VALCANO a.s. és az SC EURO STRADA SRL társaságok felvásárlásával erősítette jelenlétét a térségben. Mindkét cég meghatározó és elismert szereplője saját nemzeti építőipari piacának.
Az akvizíciókról beszámoló közleményből kiderül, a hazai infrastruktúrafejlesztés piacvezető cégcsoportja Csehországban a VALCANO a.s. többségi tulajdonrészét vásárolta meg, jelentős lépést téve ezzel a Duna Group portfóliójának bővítése érdekében.
A 2008-ban alapított társaság a cseh útépítő iparág stabil szereplője, valamint az elmúlt években sok kilométernyi vasúti alépítményt is kiépített az ország fővonalain.
A több mint 80 fős csehországi cég korszerű gépparkkal és iparági szinten is úttörő technológiákkal – többek között 3D földmunka-menedzsmenttel és integrált stabilizáló rendszerekkel – dolgozik. Az innovatív megoldásai, hatékony projektmenedzsmentje és szakmai elismertsége jól illeszkednek a Duna Group célkitűzéseihez és fejlesztési stratégiájához - áll a közleményben.
A közös munka már el is kezdődött: jelenleg egy 5,17 kilométer hosszú, kétsávos út, a Plzen térségében fekvő település, Prestice város nyugati elkerülő útja kivitelezésén dolgozik együtt a Valcano a.s. és a Duna Aszfalt Zrt., amely egyben a partnerség szakmai megalapozását is jelenti. Ezen projekt alapkőletételéről korábban lapunk is beszámolt.
A másik ma bejelentett akvizícióra áttérve kifejtik, Romániában a Duna Aszfalt Zrt. szintén többségi tulajdonrészt szerzett az EURO STRADA SRL-ben, amely a román közúti infrastruktúra és beton- és aszfaltgyártás piacának régi szereplője.
Az 1998-ban alapított, több mint 80 munkatársat foglalkoztató cég modern gépparkkal és ISO tanúsított laboratóriummal is rendelkezik.
A tervezett romániai tranzakcióról már februárban is beszámoltunk, amikor a Duna Group bejelentette, hogy megállapodást kötött a cég megvásárlására.
Levonultak a munkagépek az M30-as autópálya Miskolc és Szikszó közötti szakaszáról, amelyet töltésszakadás miatt kellett 2024 februárjában lezárni. A szaktárca kedden délután azt közölte, hogy a tervek szerint szerdától ismét korlátozások nélkül megindulhat a forgalom az autópálya említett szakaszán. Néhány órával később a minisztérium, bár a javításokat a helyszíni szemle során elfogadta, a kivitelezővel szembeni további feltételek teljesüléséhez kötötte, hogy megnyissa az autópályát.
Egy erőmű életciklusának minden pillanatában pontosan tudni kell, milyen műszaki jellemzőkkel rendelkező komponensek működnek. Így összegzi a jobbára láthatatlan, de nélkülözhetetlen konfigurációkezelés esszenciáját Kelemen Róbert. A Paks II. Zrt. Generáltervezési és Műszaki Dokumentációkezelési Osztályának vezetője kiemeli: ez nem adminisztráció, hanem biztonsági garancia.