2025.12.11, Csütörtök
Három díjjal ismerték el a Market Csoport szakmai kiválóságát az ÉVOSZ évzáró gáláján
Fotók: Market, Nagy Mihály/magyarepitok.hu

Három díjjal ismerték el a Market Csoport szakmai kiválóságát az ÉVOSZ évzáró gáláján

magyarepitok.hu

2025.12.11. 09:37 - Szabó Ákos

Többszörös sikerrel zárta az évet a Market Csoport a Pesti Vígadóban tartott eseményen: a Kimpton BEM Budapest és a székesfehérvári MET Aréna Építőipari Nívódíjat kapott. A Körszállóból újjászülető Budapest Marriott Residences kommunikációs kampányáért pedig Építőipari Marketingkommunikációs Díjat kapott a cégcsoport.

hirdetés

Az Építési Vállalkozók Országos Szakszövetsége (ÉVOSZ) hagyományos évzáró ünnepségén a szakma a kiemelkedő építészeti-műszaki színvonalon megvalósított létesítményeket díjazta. A Market Csoport számára az idei gála különösen eredményes volt, hiszen a magasépítés két különböző szegmensében – a műemlékvédelem alatt álló szállodafejlesztésben és a nagyfesztávú sportlétesítmények területén – is a legmagasabb elismerésben részesült, miközben stratégiai kommunikációs tevékenységét is díjazták, mint azt lapunkhoz eljuttatott közleményükben is kiemelik.

 

 

Műemlékmentés és mérnöki bravúr a Duna-parton

A Kimpton BEM Budapest megvalósítása a Market Építő Zrt. egyik legkomplexebb mérnöki kihívása volt az elmúlt években. A projekt során a Bem téren található, klasszicista stílusú Radetzky-laktanya úgy született újjá, hogy a védett homlokzat megőrzése mellett egy minden elemében 21. századi, LEED Gold minősítésű szálloda és irodaház jött létre.

 

 

A kivitelezés különlegességét a speciális mélyépítési és tartószerkezeti megoldások adták. A szakembereknek a műemléki homlokzat megtámasztását egy kívülről összefogott, de belülről réspillérekre terhelt acélszerkezettel kellett megoldaniuk, miközben az épület alatt 15 méter mélységig végeztek földmunkát a pinceszintek kialakításához.

 

 

A fejlesztés építészetileg és fenntarthatósági szempontból egyaránt magas színvonalat képvisel. Az energiahatékony működésről olyan korszerű megoldások gondoskodnak, mint a hőszivattyús rendszer és a napelemek, amelyek jelentősen csökkentik az épület energiaigényét és környezeti terhelését.

 

Multifunkcionalitás és fenntarthatóság Székesfehérváron

 

 

Szintén Építőipari Nívódíjjal ismerték el a székesfehérvári MET Arénát. A 6000 fő befogadására alkalmas multifunkcionális csarnok a hazai jégkorongsport új fellegvára lett, amely a küzdőtér megnyitásával 2250 fővel bővíthető, így alkalmas egyúttal koncertek és vásárok lebonyolítására is.

A létesítmény méreteit jól szemlélteti, hogy a tetőszerkezetet alkotó 60 méter fesztávolságú, 650 tonnás acél rácsos szerkezetet Magyarország legnagyobb mobil darujával emelték a helyére. Az épület gépészete teljes mértékben gázmentes: a hűtést és fűtést 204 talajszonda és villamos energia biztosítja, a jégkészítéshez használt víz több mint 80 százalékát pedig újrahasznosítják, ami példaértékű a hasonló méretű létesítmények körében.

 

 

Díjazott stratégia: a Körszálló metamorfózisa

Az építészeti elismerések mellett a Market Csoport tagja, a Market Asset Management kommunikációs tevékenységét is díjazták. Az Év Építőipari Projektkampánya kategóriában a Budapest Marriott Residences néven újjászülető, a budai látképet meghatározó Körszálló pozicionálása nyert.

 

 

A kampány sikeresen formálta át az ikonikus épület átalakításáról szóló közbeszédet: a bontással kapcsolatos kezdeti vitákat egy transzparens, edukatív kommunikációval sikerült a professzionalizmus és a racionális értékmentés irányába terelni, miközben bevezette a hazai piacra a „branded residence” fogalmát. Olyan komplex kampányról van tehát szó, amely az építéssel kapcsolatos lakossági és sajtókommunikáció mellett megalapozta a Budapest Marriott Residences márkáját is - írják.

 

 

„A most elnyert díjak visszaigazolják azt a törekvésünket, hogy ne csupán épületeket kivitelezzünk, hanem értéket teremtsünk. Legyen szó egy műemlék megmentéséről bonyolult mélyépítési technológiával, egy modern sportcsarnokról vagy egy épület jövőjének újradefiniálásáról, a célunk mindig a minőség és a fenntarthatóság ötvözése. Büszke vagyok a kollégáimra, akik ezeket a komplex feladatokat világszínvonalon oldották meg, és külön öröm számomra, hogy a Körszálló megújulásának kommunikációja is példát mutatott: az épület visszakerült a város vérkeringésébe, története és értékei pedig ismét közel kerültek az emberekhez. A Market az építőipari szektorban nemcsak a kivitelezésben, hanem a kommunikációban is élen jár, mert hisszük, hogy a történetek és az értékek bemutatása legalább annyira fontos, mint maga az építés.”

– értékelte az elismeréseket Scheer Sándor, a Market Építő Zrt. vezérigazgatója.

Galéria

Iparági hírekÉv Építőipari Marketingkommunikációs DíjaÉv Építőipari Marketing Kampánya DíjÉVOSZÉVOSZ MédiatagozatKimpton BEM Budapest HotelMarket Építő Zrt.Market Asset Management Zrt.Körszállónívódíjak

Hírlevél

hirdetés