A magyar padlóburkológyártó 640 millió forintos beruházással bővíti kecskeméti telephelyét. Az új üzem új tipusú termékeket, 50 új alkalmazottat és a tervek szerint 10 százalékos árbevétel-növekedést hoz az építőipari gyártónak.
Kecskeméti telephelyén indítja el 8,7 milliárd forintos beruházási programjának következő ütemét a Graboplast - derült ki a társaság sajtóközleményéből. A cég ugyanis megkapta az építési engedélyt a 640 millió forintból megvalósuló új parkettalakkozó üzemre. A várhatóan nyár végére elkészülő gyáregységben 50 új alkalmazott állhat munkába a jelenlegi 175 mellett, és a termelés felfutását követően 10 százalékkal, 1,7 milliárd forinttal bővülhet a győri székhelyű cégcsoport árbevétele.
A közlemény szerint a fejlesztéssel egy olyan új felületkezelési technológiát vezetnek be, amelynek köszönhetően új típusú fa padlóburkolók gyártása indulhat el. Ez lehetőséget nyit új piaci szegmensekben történő megjelenésre a Graboplast számára.
A cég 8,7 milliárd forintos fejlesztése a kecskeméti projekt mellett a Tatabányán februárban átadott Grabo Design Padlógyár kivitelezését is magába foglalja. A 6,2 milliárdos üzemben olyan új technológiával előállított különleges padlóburkolók készülnek, melyek piaca világszerte 10 százalék feletti növekedést mutat.
A magyar tulajdonú vállalat jelenleg három gyárral (Győr, Kecskemét, Tatabánya) rendelkezik. Termékei a legmodernebb technológiák alkalmazásával készülnek, melyeket a közel 700 főt alkalmazó cég öt kontinens közel 100 országába szállít. A Graboplast fennállásának 110 éve alatt Közép-Európa vezető speciális padlógyártójává fejlődött. A győri székhelyű társaság 2015-ben 18 milliárd forintos árbevételt ért el.
A Graboplast által előállított termékek köre az elmúlt egy évtized során jelentősen átalakult, így ma a vállalat a lakossági padlók előállítása mellett olyan saját fejlesztésű, nagy hozzáadott értékkel rendelkező speciális padlóburkolatokra koncentrál, mint például a közületi-, sport- és a járműipari padlók.
Megvan a tervpályázat eredménye, a győztes egy nemzetközi nagyágyú és egy elismert magyar iroda társulása.
Sikerrel zárult az ÉVOSZ Médiatagozat 2025-ös konferenciája, amely megmutatta, hogy igenis van kommunikációs átjáró az egyes generációk között, sőt, az építőipar iránt is nyitottabbá lehet tenni a fiatalokat.