A magyar padlóburkológyártó 640 millió forintos beruházással bővíti kecskeméti telephelyét. Az új üzem új tipusú termékeket, 50 új alkalmazottat és a tervek szerint 10 százalékos árbevétel-növekedést hoz az építőipari gyártónak.
Kecskeméti telephelyén indítja el 8,7 milliárd forintos beruházási programjának következő ütemét a Graboplast - derült ki a társaság sajtóközleményéből. A cég ugyanis megkapta az építési engedélyt a 640 millió forintból megvalósuló új parkettalakkozó üzemre. A várhatóan nyár végére elkészülő gyáregységben 50 új alkalmazott állhat munkába a jelenlegi 175 mellett, és a termelés felfutását követően 10 százalékkal, 1,7 milliárd forinttal bővülhet a győri székhelyű cégcsoport árbevétele.
A közlemény szerint a fejlesztéssel egy olyan új felületkezelési technológiát vezetnek be, amelynek köszönhetően új típusú fa padlóburkolók gyártása indulhat el. Ez lehetőséget nyit új piaci szegmensekben történő megjelenésre a Graboplast számára.
A cég 8,7 milliárd forintos fejlesztése a kecskeméti projekt mellett a Tatabányán februárban átadott Grabo Design Padlógyár kivitelezését is magába foglalja. A 6,2 milliárdos üzemben olyan új technológiával előállított különleges padlóburkolók készülnek, melyek piaca világszerte 10 százalék feletti növekedést mutat.
A magyar tulajdonú vállalat jelenleg három gyárral (Győr, Kecskemét, Tatabánya) rendelkezik. Termékei a legmodernebb technológiák alkalmazásával készülnek, melyeket a közel 700 főt alkalmazó cég öt kontinens közel 100 országába szállít. A Graboplast fennállásának 110 éve alatt Közép-Európa vezető speciális padlógyártójává fejlődött. A győri székhelyű társaság 2015-ben 18 milliárd forintos árbevételt ért el.
A Graboplast által előállított termékek köre az elmúlt egy évtized során jelentősen átalakult, így ma a vállalat a lakossági padlók előállítása mellett olyan saját fejlesztésű, nagy hozzáadott értékkel rendelkező speciális padlóburkolatokra koncentrál, mint például a közületi-, sport- és a járműipari padlók.
A WEST HUNGÁRIA BAU Kft. vezetőségének tagjai maguk is végig járták a szamárlétrát, így pontosan tudják, milyen háttérre van szükség a gyors és profi szakmai munkához. Ennek a csapatnak a tagjaként Dénes Balázs műszaki előkészítőként kezdett dolgozni az akkoriban még regionális vállalatnál, ma pedig már tulajdonosként tekintette át a kedvünkért a magyar magasépítés zászlóshajója működésének legizgalmasabb részleteit.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.