2016 nyarán fejeződött be a NIF Zrt. beruházásában az M7 autópálya jobb és bal oldalán, a zalakomári pihenőnél a tengelysúly- és össztömeg-mérő állomás kiépítése.
A beruházás során egy nagy sebességű mozgás közbeni (HSWIM) tengelyterhelésmérő és forgalomszámláló rendszer épült az M7 autópálya jobb és bal oldalán. A túlsúlyos teherforgalom kitereléséhez előjelző rendszert alakítottak ki (változtatható jelzésképű táblákat helyeztek el tartószerkezetekkel), továbbá tengelysúly- és össztömegmérő állomások épültek mérlegházzal és mérőberendezésekkel. Ezen kívül a megközelítést, és a csatlakozási kapcsolatokat biztosító utak és parkolók is kiépültek.
A fejlesztés révén lehetővé vált az M7 autópályán közlekedő túlsúlyos járművek kiszűrése, ennek köszönhetően a meglévő pálya állagmegőrzése jelentősen javult, és szabályozott közlekedési környezet alakult ki.
Annak érdekében, hogy az ellenőrzések az időjárástól függetlenül elvégezhetőek legyenek, a kétoldali pihenőhelyen lévő mérőhely fölé most előtető is épül. Várhatóan 2018 nyarára készül el a korrózióvédelemmel ellátott acélvázszerkezetű épület, tetővel, megvilágítással, alapozással, melynek szélessége kb. 15 méter, hosszúsága közel 36 méter, tiszta magassága pedig minimum 5,5 méter.
Ezt követően a NIF Zrt. a tengelysúly-mérő pontosságát fokozó, és a forgalombiztonságot növelő építési beruházást is végrehajt. A 2018 őszére elkészülő fejlesztés az alábbi elemekből áll:
• Eseményfelismerő rendszer telepítése
• 3D Lézerscanner rendszer telepítése
• Rendszámfelismerő kamerarendszer elhelyezése
• Biztonsági energia ellátó rendszer (aggregátor) szállítása, beüzemelése
• Sebességkijelző rendszer (tized pontos!)
• Magasság túllépés jelző rendszer (sávonként)
• NAV és Rendőrség részére konténer, alapozással és árambekötéssel
• A mérés automatikus korrekciója szoftverfejlesztéssel
A zalakomári mérőállomás működése meghatározó a hazai úthálózatvédelem terén, hiszen ez az első olyan berendezés az országban, mely a teljes autópálya keresztmetszet ellenőrzését biztosítja, valamint nem csak a Horvátország irányú, hanem a lényegesen nagyobb forgalmú, Szlovénia irányába közlekedő tranzitforgalom is ellenőrzés alá került.
Az M85-ös alagútjának kiemelkedő szakmai kihívásokkal járó építését folyamatosan követtük, így az átadón egy rövid visszatekintéssel is jelentkezünk.
Mintegy öt kilométer hosszan épülnek kerékpárutak Zala vármegyében a kis-balatoni régióban.