A szakszerűen, rendszerben megvalósított, hatékony hőszigetelés frissen kivitelezve is ugyanannyit ér, mint évtizedek után, így ez az értéktöbblet generációkon keresztül átível.
Nézzük meg, hogy mikor éri meg a drágább hőszigetelés, és mikor jön jól, ha az előírásoknak igazán vékony rétegben is megfelelő hőszigetelést választunk a BACHL kínálatából?
Három hőszigetelési példán mutatjuk meg, hogy egy ránézésre költségesebb hőszigetelés hogyan hozhat anyagi előnyöket.
Ismerje meg a Vákumpanelt, a high-tech hőszigetelések legújabb megoldását, mely felújításnál és új építésnél is egyaránt alkalmazható lapostetők, padlók, erkélyek vagy akár teraszok hőszigetelésére.
Egy társasházi projekt anyagválasztásnál általában nem a drágább termékek melletti döntések a jellemzők − kivéve, ha azon akár egy egész eladható szint, és ezzel sok tízmilliós nyereség múlik. Jelen esetben lapostetős épület legfelső szintjének belmagassága csupán 2,3 méterre jött volna ki az épületmagassági korlát és a tetőre kerülő 25 cm vastag szigetelés miatt. Itt került előtérbe a Vákumpanel, amely mindössze csupán 5 cm vastagságban megfelelt.
A két szigetelőanyag közötti árkülönbségért a plusz egy eladható szint bőven kárpótolta a beruházót.
A Vákumpanel a BACHL prémium terméke, és az épület bármely részén a legkorszerűbb hőszigetelés tulajdonságait kínálja.
Oda éri meg igazán beépíteni, ahol egy komolyabb műszaki feladatot kell megoldani – de kifejezetten vékony rétegben. Ilyen például a gyakori beázásos gondokat okozó, lakóteret fedő terasz: esetünkben a lakótér fölötti teraszra a kivitelező által lefektetett 5 cm vastagságú Vákumpanel egy a 25 cm vastag hagyományos hőszigetelés kiváltásra volt alkalmas. A lépcső nem csak esztétikai és kényelmi kérdés, hanem valójában az ingatlan értékét is befolyásolja.
Örök kérdés: szarufák alá, közé vagy fölé kerüljön a hőszigetelés a tetőn?
A tetőtér felújításánál és korszerűsítésénél nem csupán optikai kérdés, hogy a szarufák alá, közé vagy fölé kerüljön a hőszigetelés. Példánkban a tetőtéri hőszigetelés korszerűsítését egy mindössze 3 cm vastag Vákumpanellel oldották meg, amely a szarufák alá került.
A lécezéssel és gipszkartonnal ez mindössze 5 cm-t vett el a beltérből, és nem kellett a tető külső síkjához nyúlni, amivel egy jelentősebb költséget spóroltunk meg.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.
A Főmterv, az ÉKM, a KIM, a BME, a CÉH és a Market képviselői beszélgettek a podcast speciális adásában.