Az NKK már keresi a H8-as HÉV-vonal korszerűsítéséhez kapcsolódó engedélyes tervek készítőjét.
Nemrégiben számoltunk be arról, hogy már keresik a H9-es HÉV-vonal Cinkota−Csömör szakaszának felújítására vonatkozó engedélyezési tervek készítőjét. Az uniós közbeszerzési közlönyben június 28-án megjelent információk szerint az NKK Nemzeti Közlekedési Központ Nonprofit Zrt. most a H8-as HÉV-vonal Gödöllő városhatár−Gödöllő végállomás szakasz fejlesztéséhez kapcsolódó döntéselőkészítő tanulmány, engedélyezési terv és tenderdokumentáció készítőjét keresi.
A nyertes ajánlattevő feladata:
A tervezés során kiemelt szempont, hogy minden állomásnak és megállóhelynek alkalmasnak kell lennie 120 méter hosszú szerelvények fogadására, a peronokat pedig akadálymentesen lehessen megközelíteni.
A feladat magában foglalja a kapcsolódó és keresztező közúti, gyalogos és kerékpáros forgalmi létesítmények teljes körű tervezését is, így a Táncsics Mihály út, Dózsa György út és a 2x2 sávos Szabadság út keresztezését és lehetőség szerint további gyalogos-kerékpáros keresztezések kialakítását.
Az ajánlatokat 2022. július 27-ig várják.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.