Lefotóztuk munka közben a ritkaságnak számító óriásgépláncot. Szeged, Röszke és Szabadka között augusztus végén megindulhat a teherforgalom.
Jelentős állomásához érkezett a 136. számú Szeged-Röszke-Országhatár vasútvonal-fejlesztés. A 13 kilométernyi pályát a V-Híd Építő Zrt. újítja fel és villamosítja a Szeged-Rendező állomás és a röszkei országhatár között. Az eseményről Vitézy Dávid a Technológiai és Ipari Minisztérium közlekedésért felelős államtitkára is beszámolt közösségi oldalán.
A Röszke-Szeged vonalon 2021 októbere óta dolgoznak és a teherforgalom várhatóan augusztusban elindulhat. A beruházás célja, hogy a Budapest-Belgrád vonal építése alatt a vasúti teher, majd később a személyforgalom is ezen az alternatív útvonalon valósuljon meg Szabadka irányába, hiszen a személyvonatok számára a 150-es vonalon vágányzár van.
A röszkei határnál Vitézy Dávid, a Technológiai és Ipari Minisztérium közlekedésért felelős államtitkára és Pafféri Zoltán, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója sajtótájékoztatón beszélt a fejlesztés jelentőségéről.
Vitézy Dávid arra hívta fel a figyelmet, hogy a világ nem ér véget az unió határainál. Sőt, Magyarország érdeke, hogy mind az áruszállításban mind a személyszállításban a szomszédos országokkal jobb kapcsolatok legyenek, kihasználva ezeket arra is, hogy akár Szerbia, Törökország vagy Kína felől érkező áruk fenntartható, környezetbarát módon vasúton érkezzenek hazánkba és akár tovább a többi uniós országba.
A Szeged és Röszke közötti vasúti fejlesztés az MÁV Zrt. legnagyobb saját beruházása az elmúlt évtizedben, amelyre a mintegy 45 milliárdnyi forrást a magyar állam biztosítja - mondta Pafféri Zoltán, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója. Szavai szerint a felújítást különlegessé teszi a kivitelező cég saját vágányátépítő és -építő géplánca. Az SMD 80-as gép egy nap alatt 1,5-2 kilométernyi vágányt épít, így jelentősen felgyorsítja a fejlesztés folyamatát.
Az eseményen fotókat készítettünk arról, ahogy az utolsó néhány száz méteren lefekteti a betonaljakat a mintegy 350 méter hosszú SMD–80/UVP–2002 vágányépítő és -átépítő géplánc és elérik a munkálatok a szerb határt. (A munkáról korábban videót is közöltünk.) Az óriásgépet, amelyből mindössze három darab dolgozik Európában, a V-Híd Zrt. a Plasser & Theurertől vásárolta. A piacvezető osztrák vasútépítőgép-gyártó vállalattal június elején kötött együttműködési megállapodást a V-Híd Zrt. Münsterben, amelyről helyszíni beszámolót készítettünk.
Az eseményről hamarosan bővebb beszámolóval jelentkezik lapunk.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.