Folyamatosan végez pályakarbantartási munkálatokat a Swietelsky Vasúttechnika az ország különböző részein.
A MÁV FKG Kft. megbízásából dolgozik a Swietelsky Vasúttechnika Kft. a Kelenföld – Székesfehérvár vonalon. A cég a mintegy 100-120 kilométernyi szakaszon a napokban kezdte a pályakarbantartási munkálatokat és várhatóan decemberig fejezi be. A tevékenységet jellemzően éjszakánként, vágányzár mellett hajtják végre a szakemberek. Munkatársunk Tárnok közelében fotózta le a gépláncot.
A pályakarbantartási munkát a Stopfexpress 09-3X vágányszabályzó géplánccal végzik, amelyet a Plasser & Theurer osztrák, vasúti pályafenntartó- és vasútépítő gépeket gyártó vállalat fejlesztett ki és gyártott. Ezzel a folyamatos üzemű, három aljat aláverő géppel 40 százalékkal tudták növelni a munka sebességét, így a rövid vágányzárakban is nagyobb munkateljesítményt lehet elérni.
Jelenleg az osztrák SWIETELSKY AG Stopfexpress 09-3X gépe az egyik legmodernebb a vágányszabályozás területén. A Vasúttechnika munkái során is igénybe vett eszközön megtalálható két darab aláverő szerszámszekrény, aminek köszönhetően három alj egyidejű aláverése is lehetséges egy munkamenetben.
Ezzel nemcsak az elvégzett munka minősége javul, de tartósabb pályafekvés is elérhető. A géplánc a 3X vonali szabályozó gépen kívül még egy ágyazatrendező géppel és egy dinamikus vágánystabilizátorral kiegészülve végzi a munkát.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.