Folyamatosan végez pályakarbantartási munkálatokat a Swietelsky Vasúttechnika az ország különböző részein.
A MÁV FKG Kft. megbízásából dolgozik a Swietelsky Vasúttechnika Kft. a Kelenföld – Székesfehérvár vonalon. A cég a mintegy 100-120 kilométernyi szakaszon a napokban kezdte a pályakarbantartási munkálatokat és várhatóan decemberig fejezi be. A tevékenységet jellemzően éjszakánként, vágányzár mellett hajtják végre a szakemberek. Munkatársunk Tárnok közelében fotózta le a gépláncot.
A pályakarbantartási munkát a Stopfexpress 09-3X vágányszabályzó géplánccal végzik, amelyet a Plasser & Theurer osztrák, vasúti pályafenntartó- és vasútépítő gépeket gyártó vállalat fejlesztett ki és gyártott. Ezzel a folyamatos üzemű, három aljat aláverő géppel 40 százalékkal tudták növelni a munka sebességét, így a rövid vágányzárakban is nagyobb munkateljesítményt lehet elérni.
Jelenleg az osztrák SWIETELSKY AG Stopfexpress 09-3X gépe az egyik legmodernebb a vágányszabályozás területén. A Vasúttechnika munkái során is igénybe vett eszközön megtalálható két darab aláverő szerszámszekrény, aminek köszönhetően három alj egyidejű aláverése is lehetséges egy munkamenetben.
Ezzel nemcsak az elvégzett munka minősége javul, de tartósabb pályafekvés is elérhető. A géplánc a 3X vonali szabályozó gépen kívül még egy ágyazatrendező géppel és egy dinamikus vágánystabilizátorral kiegészülve végzi a munkát.
Három, légkondicionált liftet épül, amellyel a vonattal utazók akadálymentesen elérhetik a gyalogos felüljárótól a tatabányai állomás peronjait és a parkolót.
Összesen 60 kilométernyi sínszál alatti 46 ezer betonaljat, azok alatt pedig több mint 105 ezer tonna zúzott követ rostáltak és cseréltek az ágyazatban.