Az állami fejlesztésről a Macs Ipari Park állomáson tartottak sajtótájékoztatót.
Továbbhalad a Debrecen és Balmazújváros közötti elővárosi vasútvonal építkezése: a 108-as vasútvonalat érintő beruházás második ütemének megvalósítására több mint 65 és fél milliárd forintot biztosított a kormány - emlékeztetett Papp László, Debrecen polgármestere szerdai sajtótájékoztatóján az első ütemben elkészült Macs Ipari Park állomáson.
A vonal felújításának első, a Nagyállomás és a Macs Ipari Park állomás közötti folyamatban levő üteme, amit júniusban adnak át, csaknem hetven milliárd forintba került, amit szintén a kormány biztosított – fejtette ki. Az első ütem munkálatainak haladásáról legutóbb ebben a cikkben számoltunk be.
A városvezető hangsúlyozta:
a vasútvonal teljes átépítésével és villamosításával szintet lép a két város közötti közlekedési kapcsolat, ez lesz az első kifejezetten elővárosi vasút Debrecen agglomerációjában.
A teljes pályafelújítással és 35 kilométer vasúti pálya villamosításával járó beruházás, amely bekapcsolja a vasúthálózatba az ország egyik legnagyobb, a BMW autógyárnak és beszállítóinak helyet adó ipari parkját, 2026-ra készül majd el - jelezte Debrecen polgármestere a dátum kapcsán a második ütemről beszélve.
Az eseményen elhangzott: régi vágya teljesül a balmazújvárosiaknak a beruházással, amelynek megvalósulásával száz kilométeres óránkénti sebességgel közlekedhetnek a vonatok a két város között.
Pajna Zoltán hajdú-bihari közgyűlés elnöke azt is kiemelte, jelentős vasútfejlesztési munkák zajlanak a megyében: a balmazújvárosi vonal korszerűsítése mellett elkészült a Püspökladány-Debrecen közötti szakasz felújítása, hamarosan átadják a felújított pályát Püspökladány és Biharkeresztes között, és már tervezik a Debrecen-Nyíregyháza közötti szakasz korszerűsítését - mondta.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.
Jövőre a Keleti-programban újabb beruházások jönnek.