2024.04.19, Péntek
Megépült a 160 km/órás sebességű Ebes-Debrecen vasút
Fotók: Dernovics Tamás/magyarepitok.hu

Megépült a 160 km/órás sebességű Ebes-Debrecen vasút

magyarepitok.hu, nif.hu, mti

2020.10.16. 13:38 - Szabó Ákos

A V-Híd és az R-Kord munkája a gazdasági szempontból egyre jobban fejlődő régiót támogatja.

Hirdetés

Jelentős vasúti beruházás készült el Kelet-Magyarországon kora délután: a Debrecen-Püspökladány pálya fejlesztéseként elkészült 8 kilométernyi kétvágányú pálya átépítésével a megyeszékhely és Ebes között a V-Híd Zrt. és az R-Kord Kft.

 

A Debrecen-Püspökladány szakasz, melynek része a most átadott fejlesztés

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. projektjében 160 km/h-s sebességűre gyorsították a MÁV-szakaszt, amely kapcsolódik egy másik, jelenleg is zajló, szintén a két magyar cég által kivitelett pályafejlesztéshez: az Ebes-Püspökladány közötti munkálatokhoz. A két projektről rendszeresen beszámoltunk az elmúlt években lapunkban: az összesen 39 kilométernyi építkezés valósul meg, mely 160 km/h sebességű vasúti közlekedést garantál.

 

Fotók: Dernovics Tamás/magyarepitok.hu

 

Most a Debrecenben tartott átadón a 8,04 kilométernyi pályán felül többek között

  • korszerűsített felsővezetékes rendszert,
  • a Határ útnál új körforgalmú csomópontot,
  • a 4805-ös útnál és a 4-es főút felett új közúti felüljárót,
  • 4 új kerethidat,
  • valamint 720 méternyi szervízutat

is felavattak a nettó 14,28 milliárd forint értékű projektben.

 

 

A fejlesztés előnye a vasúti közlekedés felgyorsításán kívül az autós közlekedés kényelmesebbé és hatékonyabbá tétele is, az utasbiztonság pedig mindkét közlekedési formában javul.

Emellett a zajártalom és a környezetszennyezés is csökkent a projekttel.

 

 

Két órára csökken a Budapest-Debrecen menetidő

Az átadó ünnepségén beszédet mondtak Bodó Sándor és Pósán László Hajdú-Bihar megyei országgyűlési képviselők, Nyiszter Tamás, a MÁV Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese és Kikina Artúr, a NIF Zrt. vasútfejlesztési igazgatója.

 

 

Nyiszter Tamás elmondta: az Ebes és Debrecen közt elkészült kétpályás, 8 kilométeres vasúti szakasz is hozzájárul ahhoz, hogy

a Budapest és Debrecen közt közlekedő vonatok óránként 160 kilométeres sebességgel közlekedjenek, és a menetidő két órára csökkenjen.

Jövőre Debrecen és Nyíregyháza között 500 millió forintból újul meg a vasútvonal, 2022-ben pedig egymilliárd forintból a Debrecen és Nagykereki közötti szakasz - tette hozzá.

 

 

Kikina Artúr a fejlesztés technikai paramétereit ismertette, valamint kifejtette:

az elmúlt időszakban mintegy 1600 milliárd forint európai uniós és hazai forrásból újították fel a vasúti közlekedést országszerte.

 

Kiemelkedően fontos vonal gyorsul fel

Kiderült: a Budapest–Cegléd–Szolnok városokat összekötő 100a, valamint az azt folytató és a beruházásban érintett Szolnok–Debrecen–Nyíregyháza–Záhony közötti 100-as számmal jelölt vasútvonal mind az elővárosi, mind a nagytávolságú utazásokat tekintve évről évre a legnagyobb utasforgalmú vonalak közé tartozik.

 

 

Idén eddig 3,5 millióan utaztak az elővároson kívüli, Szolnok–Debrecen–Záhony szakaszon, de Ebes és Debrecen között is elérte az 1,3 milliót az utasszám. 

Még a felújítás mellett is naponta átlagosan 70 vonat közlekedett.

 

Galéria

VasútfejlesztésR-Kord Kft.V-Híd Építő Zrt.DebrecenEbesvasútfejlesztésNemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF)MÁV

Hírlevél

Hirdetés