A V-Híd és az R-Kord munkája a gazdasági szempontból egyre jobban fejlődő régiót támogatja.
Jelentős vasúti beruházás készült el Kelet-Magyarországon kora délután: a Debrecen-Püspökladány pálya fejlesztéseként elkészült 8 kilométernyi kétvágányú pálya átépítésével a megyeszékhely és Ebes között a V-Híd Zrt. és az R-Kord Kft.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. projektjében 160 km/h-s sebességűre gyorsították a MÁV-szakaszt, amely kapcsolódik egy másik, jelenleg is zajló, szintén a két magyar cég által kivitelett pályafejlesztéshez: az Ebes-Püspökladány közötti munkálatokhoz. A két projektről rendszeresen beszámoltunk az elmúlt években lapunkban: az összesen 39 kilométernyi építkezés valósul meg, mely 160 km/h sebességű vasúti közlekedést garantál.
Most a Debrecenben tartott átadón a 8,04 kilométernyi pályán felül többek között
is felavattak a nettó 14,28 milliárd forint értékű projektben.
A fejlesztés előnye a vasúti közlekedés felgyorsításán kívül az autós közlekedés kényelmesebbé és hatékonyabbá tétele is, az utasbiztonság pedig mindkét közlekedési formában javul.
Emellett a zajártalom és a környezetszennyezés is csökkent a projekttel.
Az átadó ünnepségén beszédet mondtak Bodó Sándor és Pósán László Hajdú-Bihar megyei országgyűlési képviselők, Nyiszter Tamás, a MÁV Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese és Kikina Artúr, a NIF Zrt. vasútfejlesztési igazgatója.
Nyiszter Tamás elmondta: az Ebes és Debrecen közt elkészült kétpályás, 8 kilométeres vasúti szakasz is hozzájárul ahhoz, hogy
a Budapest és Debrecen közt közlekedő vonatok óránként 160 kilométeres sebességgel közlekedjenek, és a menetidő két órára csökkenjen.
Jövőre Debrecen és Nyíregyháza között 500 millió forintból újul meg a vasútvonal, 2022-ben pedig egymilliárd forintból a Debrecen és Nagykereki közötti szakasz - tette hozzá.
Kikina Artúr a fejlesztés technikai paramétereit ismertette, valamint kifejtette:
az elmúlt időszakban mintegy 1600 milliárd forint európai uniós és hazai forrásból újították fel a vasúti közlekedést országszerte.
Kiderült: a Budapest–Cegléd–Szolnok városokat összekötő 100a, valamint az azt folytató és a beruházásban érintett Szolnok–Debrecen–Nyíregyháza–Záhony közötti 100-as számmal jelölt vasútvonal mind az elővárosi, mind a nagytávolságú utazásokat tekintve évről évre a legnagyobb utasforgalmú vonalak közé tartozik.
Idén eddig 3,5 millióan utaztak az elővároson kívüli, Szolnok–Debrecen–Záhony szakaszon, de Ebes és Debrecen között is elérte az 1,3 milliót az utasszám.
Még a felújítás mellett is naponta átlagosan 70 vonat közlekedett.
Mindössze 14 hónap alatt épült meg a Duna-Tisza-csatorna felett átívelő 54,4 méter hosszú kétvágányos vasúti híd.
Hitelből és saját forrásból 800 milliárdot fordíthatnak jövőre a vasúti pályák és a gördülőállomány felújítására.