Újabb jelentős vasúti beruházás készülhet el Kelet-Magyarországon, ezúttal a két megyeszékhely kapcsolatát fejlesztik.
Nemrég számolt be lapunk a Debrecen-Püspökladány pálya fejlesztéséről, amelynek köszönhetően 160 km/h sebességű vasúti közlekedés vált lehetővé az Ebes-Debrecen szakaszon.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) által most kiírt projektben a Debrecen és Nyíregyháza közötti 47 kilométer hosszú MÁV-vasútvonal újulhat meg – derül ki az uniós közbeszerzési adatokból. Ez négy állomást (Apafa, Hajdúhadház, Újfehértó, Császárszállás) és három megállóhelyet (Debrecen-Csapókert, Bocskaikert, Téglás) érint.
A felújítandó kétvágányú, villamosított vonalszakaszon jelenleg maximum 120 km/h sebességgel közlekedhetnek a vonatok. A korszerűsítési feladatok végén viszont 160 km/h sebességgel haladhatnak majd. A felújítás során elkészül
A tervező feladata továbbá a vonalon érintett műtárgyak és útátjárók építésének és átépítésének megtervezése. A fejlesztés része az állomások akadálymentesítése, valamint az előterek felújítása és egy P + R parkoló megépítése is.
Az említett szakaszra kiírt mérnöki tervezési ajánlatokat december 17-ig várják.
A SWIETELSKY Vasúttechnika évekkel ezelőtt azzal a céllal indította útjára ösztöndíjprogramját, hogy lehetőséget kínáljon a fiatal mérnökhallgatóknak, hogy az egyetemen megszerzett elméleti tudást valós projektek során kamatoztathassák. A vállalat az eltelt évek tapasztalataira építve idén ősszel újabb lehetőséget kínál a BME hallgatói számára.
Két vármegyét érintő vasúti korszerűsítés mérnöki és műszaki ellenőri feladataira írt ki közbeszerzést az Építési és Közlekedési Minisztérium. A nyertes ajánlattevő a 140. számú vasútvonal, Kiskunfélegyháza- Szeged-Rendező szakaszának modernizációjában vehet részt.