Összesen közel 50 kilométernyi HÉV-vasútvonal újul meg, az új uniós ütemterv szerint 2024 szeptember végéig a H5-ös, a H6-os és a H7-es esetében egyaránt meg kell kötni a kivitelezési szerződéseket.
Jövő év harmadik negyedévében elindulhat a három elővárosi HÉV-vonal felújítása. A H5-ös szentendrei, a H6-os ráckevei vonal és a H7-es csepeli vonal fejlesztési terveiről a Portfolio számolt be részletesen a nyilvánosságra hozott uniós adatokra hivatkozva.
A lap emlékeztet, az Európai Bizottság jóváhagyta Magyarország módosított és kiegészített helyreállítási tervét, és a brüsszeli testület munkadokumentuma felsorolja, hogy a tavaly elfogadott eredeti program mely pontjain kért módosításokat a kormány. A cikk ugyanakkor az magyar helyreállítási tervnek az Európa Bizottság által kiadott 294 oldalas részletes értékelésére is hivatkozik, amely a HÉV-vonalak felújításának frissített ütemtervet is bemutatja.
Eszerint
A fent említett brüsszeli munkadokumentumban bemutatott módosításokból ugyanakkor az is kiderül, hogy a három elővárosi HÉV-vonal korszerűsítésére az uniós keretösszeg 698 millió euróról 515,6 millió euróra, azaz 182,4 millió euróval csökkent. Az összegzés szerint ezzel együtt a projektek összessített műszaki vállalásai is csökkentek. Az új adatok szerint összességében
Mindezeken túl további jelentős változás, hogy a most jóváhagyott helyreállítási programba bekerült két új budapesti közlekedési projekt: az egyik 51 darab villamos beszerzését, illetve trolibuszok beszerzését támogatja 147,1 millió euró összegben, a másik a hozzájuk kapcsolódó infrastruktúrát 106,5 millió euró összegben:
A miskolci fővonalon végzett komplex munkák az ütemtervnek megfelelően érkeztek el a félidőhöz.
Részben európai uniós forrásból fog megvalósulni: 2025 januárjában megjelentetik a közbeszerzést, jövő évben a munka megkezdhető.