A több évtizede elkészült átkelőt gyakorlatilag újjáépítették.
Ünnepélyes keretek között megnyitották a forgalom előtt pénteken Csíkszereda felújított vasúti felüljáróját, amely a Székelyudvarhely felé vezető DN13A jelzésű országutat köti össze a városközponttal.
A régi, ötven éve átadott viadukt a betongerendák folyamatos korróziója miatt annyira megrongálódott, hogy felújítása már nem tűrt halasztást. A városháza két éve kötött szerződést a közbeszerzési eljárás nyertesével, a STRABAG Kft.-vel, amely az utóbbi 19 hónap alatt a régi felüljáró gerendázatát elbontva, másfél méteres gyalogos- illetve egyméteres kerékpársávval kibővítve gyakorlatilag újjáépítette, a rámpákkal együtt 500 méter hosszúságú, irányonként továbbra is egy-egy forgalmi sávval rendelkező felüljárót, amelynek a teherbírását múlt héten 34 darab, egyenként 30 tonnás (sóderrel megrakott) teherautóval tesztelték.
Korodi Attila, Csíkszereda polgármestere a pénteki avatóünnepségen úgy értékelte:
a felújított vasúti felüljáró a város múltját, jelenét és jövőjét összekötő kapocs, kötelék a szomszédok között, a város egységének szimbóluma.
Hozzátette: az új felüljáró korszerű technológiával, nem ötven, hanem száz évre épült és mivel nemcsak Csíkszerdát Székelyudvarhellyel, hanem a helyét a gazdaságfejlesztésnek, számtalan vállalkozásnak átadó korábbi "falus városrészt", a Ligatot köti össze a városközponttal, Ligat-hídnak nevezték el.
Bors Béla alpolgármester az avatón elmondta, a 60 millió lejes (4,6 milliárd forint) beruházáshoz a város 17 millió lejnyi (költségvetési, illetve európai uniós) támogatást kapott, a többi a csíkszeredai adófizetők hozzájárulása.
A Duna Group kivitelezésében épülő új csomópont az M44-es, az M5-ös, az 5-ös és a leendő M8-as találkozásánál jön létre.
A HE-DO dolgozik a projekten (illetve alvállalkozóként a KM Építő is részt vesz a kivitelezésben), melyben egy magyar-szlovák államhatáron futó összekötő út rézsűcsúszását javítják ki.