Elkezdődhet a kisföldalatti meghosszabbításának, az Újbuda és Újpest közötti villamosvonalak összekötésének, a dél-pesti villamosgyűrű bővítésének és a 42-es villamos fejlesztésének előkészítése.
A főváros közösségi közlekedését fejlesztő nagyberuházásokra nyújtott be támogatási kérelmet az önkormányzati tulajdonú Budapesti Közlekedési Központ (BKK) az uniós Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program Plusz (IKOP Plusz) keretében – fejti ki közleményében a cég. Hozzáteszik még: az összeg része annak a 300 milliárd forintos EU-s forrásnak, amelynek megszerzését Karácsony Gergely, Budapest főpolgármestere jelentette be január közepén.
Kifejtik: a támogatás lehetőséget biztosít olyan fejlesztések előkészítésére, amelyeknek köszönhetően jelentősen javulhatnak a közlekedési kapcsolatok Budapesten, elsősorban a külvárosi kerületek és a belváros között. Ezzel olyan területek között jöhetnek létre átszállásmentes és kényelmes összeköttetések, ahol azok jelenleg még hiányoznak, illetve amelyek fejlesztik a zéróemissziós, a fenntarthatóságot és a környezetvédelmet előtérbe helyező közlekedési módokat.
Az IKOP Plusz keretében a BKK a főváros közlekedésszervezőjeként a következő, a Budapesti Mobilitási Tervben (BMT) szereplő projektek tervezésére nyújtott be támogatási kérelmet 10 milliárd forint összegben:
A közleményből kiderül: a most bejelentett fejlesztési csomagot továbbiak követik majd, a BKK hamarosan újabb fejlesztésekre nyújt be támogatási kérelmet; és mindegyikük hozzájárul a Budapesti Mobilitási Tervben is meghatározott közlekedés- és városfejlesztési célok eléréséhez.
A megvalósítás és tervezés ütemezéséről, a társadalmasítási folyamatokról és a projektek tervezett műszaki tartalmáról az elkövetkező időszakban ígérnek részletes tájékoztatást.
500 milliárd eurót fordítanak jelentős részben az ország közlekedésének fejlesztésére. A vasúti fejezetben 40 nagy teljesítményű folyosón futó, 4000 nagy kihasználtságú pályakilométert korszerűsítenek és további 24 000 kilométernyi egyéb hálózatrészt is felújítanak.
A korszerűsítés célja, hogy az új debreceni autóipari üzemek, a gyártási tevékenység és a munkavállalóik, valamint a térség lakosainak utazása a jövőben minél inkább a környezetbarát vasútra támaszkodjon.