A felújított szakaszon megszűnik a sebességkorlátozás.
Felújítják a vasúti pályát Szentlőrinc és Szigetvár között, október végéig ezen a szakaszon pótlóbuszok szállítják az utasokat - tudatta a MÁV Zrt. a honlapján vasárnap reggel.
A közlemény szerint a Nagykanizsa-Pécs vonal Szigetvárt és Szentlőrincet összekötő szakaszán 80 kilométer/óra a megengedett legnagyobb sebesség, de a pálya műszaki állapota az elmúlt években annyit romlott, hogy több szakaszon sebességkorlátozást kellett bevezetni, és emiatt rendszeressé váltak a késések.
A pálya komplex rekonstrukciója során többek között cserélik a sínt, a betonaljat, átépül két vasúti átjáró, felhasználnak húszezer tonna zúzott követ, hétezer vasbetonaljat és 174 darab, egyenként 120 méteres új hosszúsínt.
A beruházás költsége több mint hárommilliárd forint, melyet a MÁV saját forrásból finanszíroz. Tavaly 900 millió forintot költött erre a vonalra a MÁV, és ha lesz rá pénz, folytatják a Nagykanizsa-Pécs vonal felújítását más szakaszokon is - áll a közleményben.
A lezárás ideje alatt, október végéig Szentlőrinc és Szigetvár között pótlóbuszok szállítják az utasokat. Azt írták: a felújításnak "köszönhetően valamelyest gyorsul és kiszámíthatóbbá válik a vonatközlekedés, illetve jelentősen mérséklődik a késések száma a Nagykanizsa-Pécs vonalon".
A felújított szakaszon novembertől mintegy tíz kilométeren megszűnik a sebességkorlátozás, így ismét 80 kilométer/órás sebességgel haladhatnak majd a vonatok. Szentlőrinc és Szigetvár között kiszámíthatóbbá válik a menetrend.
Somogyban a Dráva-menti települések, valamint Baranyában Szentlőrinc és Szigetvár térségében gyorsabban, megbízhatóbban járnak majd a személyvonatok, és a Pécset és Szombathelyt összekötő Pannónia InterRégiók. A Barcs-Szigetvár-Szentlőrinc-Pécs útvonalon menetrend szerint csúcsidőszakban óránként, azon kívül kétóránként közlekednek majd a vonatok
- közölte a MÁV Zrt.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.