2025.07.26, Szombat

Hirdetés

Logisztikai fejlesztés indulhat Tatán – Vasúti rakodó kialakítását tervezik
Illusztrációs fotó: Dernovics Tamás/ magyarepitok.hu

Logisztikai fejlesztés indulhat Tatán – Vasúti rakodó kialakítását tervezik

TED

2025.07.25. 07:00 - Kolinek Nóra

Komplex, kiviteli tervezésig történő feladatcsomagra várja a jelentkezőket az ÉKM.

Hirdetés

Az Építési és Közlekedési Minisztérium feltételes közbeszerzési eljárást írt ki a tatai vasútállomás melletti új vasúti rakodó és a kapcsolódó létesítmények kiviteli szintű tervezésére. A feladat elkészítésére 720 nap áll rendelkezésre.

A 4200 négyzetméteres rakodó, illetve a hozzá tartozó – összesen 9000 négyzetméteres – rakodóút tervezésének célja, hogy az 1. számú (Budapest – Hegyeshalom) vasútvonal mentén található tatai állomáson korszerű logisztikai infrastruktúra jöhessen létre.

 

Két új vágány, felüljáró és útátjáró is készülhet

A tervezés során az egyik kiemelt cél a 225 kN tengelyterhelés biztosítása a rakodón, valamint a vasúti és közúti kapcsolatok fejlesztése az alábbi műszaki tartalom szerint:

  • az állomásból kiágazó, állomás részét képező két vágány (felsővezeték nélküli) tervezése egyenként 300 m hosszban, azaz összesen 600 m vágányhosszban;
  • a két vágány melletti közúti forgalom biztosítása érdekében egy útátjáró tervezése 150 m hosszban;
  • a vágányokhoz kapcsolódó vasúti biztosítóberendezés külső- és belsőtéri elemei átalakításának tervezése, és azon túl a kiépülő KÖFI (Központi Forgalomirányítás) módosításának tervezése;
  • a „hadiút” stabilizációs földútként történő fejlesztésének tervezése (kb. 550 m);
  • a Honvéd utca érintett (laktanya előtti) teljes szakaszán (kb. 600 m) az útburkolat felülvizsgálata, indokoltsága esetén a szilárd burkolat építésének tervezése, valamint az érintett területen lévő parkoló (2570 m2) fejlesztésének tervezése;
  • az 1. számú főút töltésén áttörést igénylő, új felüljáró tervezése, amely a meglévő vasút-közút külön szintű csomóponti kapcsolat mellett jönne létre. A tervezett műtárgy üzemi teherbírásának el kell érnie a 80 tonnát, szabad nyílása pedig közel 15,7 méter lesz.

 

BIM-alapú tervezés is szerepel a feladatban

A munka része az engedélyezési és kiviteli tervdokumentáció elkészítése, tendertervek összeállítása, valamint minden szükséges építési és hatósági engedély beszerzése. A teljes tervezési csomag környezeti hatásvizsgálattal egészül ki. A dokumentációkat BIM-alapú modellezéssel kell elkészíteni az engedélyezési és kiviteli tervek esetében egyaránt.

Az ajánlatok beadási határideje: 2025. augusztus 28.

 

Kötött pályaÉpítési és Közlekedési MinisztériumTatalogisztika

Hírlevél

Hirdetés