A harminc helyszínt érintő 15 milliárdos program Leányváron és Esztergom-Kertvárosban indult el.
A MÁV-csoport országos, 14 vármegyében több mint 30 helyszínt érintő, állomásfelújítási programot indított el 15 milliárd forintból, amelyet saját forrásból és a Magyar Falu Program finanszírozásában valósít meg - közölte Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatója a program elindulásának helyszínen, Esztergomban, mai sajtótájékoztatóján. A vezérigazgató a programról már korábban is nyilatkozott a Facebookon, erről itt számoltunk be.
A vasútállomás-felújítási program Komárom-Esztergom vármegye két településén, Leányváron és Esztergom-Kertvárosban indult el. Utóbbi állomáson megújul a mosdóblokk modern és klimatizált várótermet alakítanak ki és akadálymentesítik az épületet és annak környezetét.
Erős Gábor országgyűlési képviselő elmondta,
a térségben Esztergom mellett Leányváron is elindultak a fejlesztések, az épület teljes felújításon esik át: megújul a váróterem és a mosdóblokk és akadálymentesítik az épület környezetét. A vasúti mellett a buszközlekedést is fejlesztik, Bajót és Mogyorósbánya között a vonat menetrendhez igazítják.
Megjegyezte, a Budapest-Esztergom vonalon 2022 előtt még évente 2 millióan utaztak, ez a szám mára 6 millió fölé emelkedett.
Az eseményen Hernádi Ádám polgármester többek között kifejtette: az Esztergom-Kertváros vasútállomás fejlesztésével méltó utasfogadóteret, várótermet és mosdóhelyiségeket alakítanak ki.
Hegyi Zsolt szavaiból pedig egyebek mellett még kiderült: 2026 nyarán zárul a most elrajtolt állomásmegújítási program. Szólt arról, hogy a Magyar Falu program finanszírozásában 11 megállóhelyen - ott ahol korábban nem volt megálló, vagy állaga miatt lebontották - könnyűszerkezetes épületeket emelnek.
A MÁV-csoport saját forrásaiból további több mint 20 helyszínen megújulnak az épületek, várótermek és mosdóblokkok. A legtöbb helyen az állomás környezete is átalakul, és ahol szükséges fejlesztik az utastájékoztatást is. Lesznek olyan helyszínek, ahol a peronra vezető aluljárók és lépcsőket is felújítják, és egy új megállóhelyet is építenek - fogalmazott.
Kiemelte Gyula történelmi vasúti épületének felújítását, amely a munkálatok után visszanyeri második világháború előtti arculatát.
53 kilométeres vasútvonal fejlesztésének tervezőit keresik.
4,5 milliárd forintból végeznek közlekedésgyorsító munkálatokat a fővárosi vasúti csomópontban.