Külön hangsúlyt kap a Macs állomástól Balmazújvárosig terjedő pályaszakasz fejlesztése, amely lehetővé teszi a 100 km/órás sebességet.
Már zajlik a Debreceni Észak-Nyugati Gazdasági Övezethez kapcsolódó vasúti infrastruktúrafejlesztés második üteme. A beruházó Építési és Közlekedési Minisztérium közleménye szerint a projekt célja a Debrecen és Balmazújváros közötti vonalszakasz korszerűsítése és villamosítása.
Külön hangsúlyt kap a Macs állomástól Balmazújvárosig terjedő pályaszakasz 100 km/órás sebességre alkalmassá fejlesztése, valamint a biztosítóberendezések, utastájékoztató rendszerek és az energiaellátási infrastruktúra teljes megújítása.
A nettó 38 milliárd forint európai uniós támogatás segítségével a fejlesztés eredményeként Debrecen belterületén új vasúti megállóhelyek létesülnek a Derék utcánál és a Nyugati Ipari Park területén, miközben Balmazújváros állomása üzemi épülettel és P+R parkolóval gazdagodik.
Megújul a Keleti-főcsatorna fölött húzódó vasúti híd, kiépül a villamos felsővezetéki rendszer, korszerűsödik a térség távközlési hálózata, valamint új távvezérlő központ létesül a Macs Ipari Parkban.
A projekt a tervek szerint 2026 májusában zárul.
Az Újvidék és Szabadka közötti 108,1 kilométeres szakaszon a vonatok óránként 200 kilométeres sebességgel tudnak haladni.
A kivitelező már át is vette a munkaterületet.