Balatonszentgyörgyön a 121 éves állomásépület és a környezete is teljesen megújult, az utastereket és a munkakörülményeket egyaránt rendbe téve.
Átadták a balatonszentgyörgyi vasútállomás felújított épületét. Az 1895-ben épült, a Balaton egyik legszebb vasútállomásaként számon tartott épület rekonstrukciója tavasszal indult.
Az utaskiszolgálás és a munkakörülmények is nagyot léptek előre
A 615 millió forintos beruházásban a ZÁÉV újjáépítette az állomás főépületének oldalszárnyait, a perontetőt az eredeti állapotába visszaállította, az épületen még fellelhető kiegészítő szerkezeteket (nyílászárókat, spalettákat) újragyártotta.
A beruházás tartalmazta a főépület mellett álló úgynevezett laktanyaépület komplex felújítását. Ennek eredményeként a projekt végén ide kerültek az állomás területén eddig szétszórt kisebb, rossz állapotú épületekben elhelyezett szakszolgálati munkahelyek. Itt teljes tető és homlokzat felújítás, bontások, födémcserék, komplett épületgépészeti cserék történtek.
A laktanyának köszönhetően felszabaduló épületek lebontásával rendezték a teljes környezetet: a tereprendezés során zöldfelületeket, gépkocsiparkolót és kerékpártárolót alakított ki ZÁÉV. Emellett út- és járdaburkolat csere zajlott, új buszmegálló létesült, valamint utastájékoztató és infokommunikációs rendszerek, térfigyelő és biztonsági kamerarendszerek épültek ki.
Észak-déli és kelet-nyugati vonalak csomópontja újult meg
A szentgyörgyi állomás fontos csomópontot működtet, miután itt találkozik a Horvátország felé vezető Budapest–Székesfehérvár–Nagykanizsa, illetve a Balaton északi és déli partját összekötő Balatonszentgyörgy–Tapolca–Ukk vonal. A rekonstrukciós munkálatokat a vasútüzem zavartalan fenntartása mellett kellett elvégeznie a ZÁÉV-nek.
A vasútállomás döntő részt uniós forrásból, összesen közel 615 millió forintból újult meg. A MÁV több mint 100 millió forinttal járult hozzá a kivitelezés költségeihez.
A Michelin Hungária Kft. nyíregyházi telephelyének részleges felújítását a SWIETELSKY Magyarország Kft. végezte el.
A 28 ezer négyzetméteres raktárcsarnokban a közel 4 ezer négyzetméteres, 3 szintes félautomata raktártechnológia kiépítése már gőzerővel zajlik.