A Duna Aszfalt kivitelezésében épülő szakasz mellett az M5-ös két oldalán egy-egy pihenő is létesül a Ladánybene úti felüljáró térségében.
Letették az alapkövet a Kecskemétet elkerülő 445-ös út befejező szakaszán, mely az 5-ös út és az M5-ös autópálya között épül meg. A Duna Aszfalt kivitelezésében épülő 3,3 kilométeres szakasz elkészültével (a térképen zölddel jelölve) 2018 végére válik teljessé a megyeszékhelyt északról elkerülő út.
A 445-ös út első szakaszát tavaly augusztusban adták át, a 10,3 km-es kétszer egy sávos út az 5-ös és a 44-es főút között létesített kapcsolatot. A szintén a Duna Aszfalt által kivitelezett fejlesztéssel Budapest és Békéscsaba között - Kecskemét korábbi déli elkerüléséhez viszonyítva - közel 10 kilométerrel csökkent a távolság. Szemereyné Pataki Klaudia, kecskeméti polgármester, az alapkőletételen azt hangsúlyozta, hogy a város elégedett az elkerülő első szakaszának minőségével a visszajelzések alapján.
A vezető azt is kiemelte, hogy a beruházás a Modern Városok Program első megvalósuló eleme, amelyet februárban írtak alá a miniszterelnökkel. "Településünk a szakértők szerint is a gazdag városok problémájával kell szembenézzen, ezért a városon belül is kiemelt szerepet kap a közlekedési infrastruktúra fejlesztése" - fogalmazott a politikus. Dr. Zombor Gábor, a térség országgyűlési képviselője is arról beszélt, hogy a környék gazdasági fejlődése miatti közlekedésnövekedés a városra zúdult. "Már az első ütem is sokat segített, de a végleges megoldást a körgyűrű bezárása jelenti. Az, hogy hazai forrásból valósul meg ez a beruházás, a kecskemétiek elismerése a kormány részéről” - mutatott rá a képviselő.
Mayer András, a NIF Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese azt emelete ki, hogy az északi elkerülő bezárulásával Kecskemét tehermentesül az áthaladó heti 2500 nehézgépjármű lég- és zajszennyezése alól. "Emellett a Dunaföldvár és Cegléd közötti célforgalom részére is rövidebb alternatíva születik."
A most megépülő második ütem új nyomvonalon, kétszer egy sávos, 90 km/óra tervezési sebességű útként valósul meg. A beruházás keretében egy különszintű csomópont születik az elkerülő út és az M5 autópálya keresztezésében, ahol az autópálya felett egy kétnyílású híd épül. Emellett összesen négy új körforgalmú csomópontot építenek.
Az M5 autópálya két oldalán, a Ladánybenei úti felüljáró térségében egy-egy komplex pihenővé bővíthető egyszerű pihenőt is kialakítanak.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.