Kelenföld és Ferencváros vasútállomásai között háromvágányosra fejlesztik a jelenlegi kétvágányos kapcsolatot.
Kiírták a tervezői közbeszerzést a Kelenföld és Ferencváros vasútállomások közötti kötött pályás kapcsolat fejlesztésére, melynek célja háromvágányú kapcsolat és új elővárosi megállók létesítése.
A nyolc legfőbb fővárosi közlekedési beruházás előkészítését a kormány tavaly ebben a határozatában tette meg. Közöttük a Kelenföld és Ferencváros vasútállomások közötti háromvágányú kapcsolat a Danubius és Népliget-Fradiváros elővárosi megállók kialakításával, valamint a Déli összekötő vasúti Duna-híd átépítésével együtt szerepelt. A mostani hirdetmény ugyanakkor hangsúlyozza, hogy „bár a tervezendő szakasz tervezési határai közé ékelődik a Déli összekötő vasúti Duna-híd, ennek előkészítését nem tartalmazza a kiírás.”
A hirdetmény szerint a jelenleg kétvágányú vonalon a projektben el kell végezni
Ötmilliárd forintból 2x2 sávosra bővítik az 5-ös főút szegedi bevezető, az M43-as autópálya és az ELI-ALPS lézeres kutatóközpont közötti szakaszát. A fejlesztés a tervek szerint 2026 nyarára készülhet el.
Közművesítéssel és útépítéssel bővítették a zalaegerszegi északi ipari parkot, további fejlesztésekre is készülnek.