Kelenföld és Ferencváros vasútállomásai között háromvágányosra fejlesztik a jelenlegi kétvágányos kapcsolatot.
Kiírták a tervezői közbeszerzést a Kelenföld és Ferencváros vasútállomások közötti kötött pályás kapcsolat fejlesztésére, melynek célja háromvágányú kapcsolat és új elővárosi megállók létesítése.
A nyolc legfőbb fővárosi közlekedési beruházás előkészítését a kormány tavaly ebben a határozatában tette meg. Közöttük a Kelenföld és Ferencváros vasútállomások közötti háromvágányú kapcsolat a Danubius és Népliget-Fradiváros elővárosi megállók kialakításával, valamint a Déli összekötő vasúti Duna-híd átépítésével együtt szerepelt. A mostani hirdetmény ugyanakkor hangsúlyozza, hogy „bár a tervezendő szakasz tervezési határai közé ékelődik a Déli összekötő vasúti Duna-híd, ennek előkészítését nem tartalmazza a kiírás.”
A hirdetmény szerint a jelenleg kétvágányú vonalon a projektben el kell végezni
A végéhez közeledik Balatonfüreden a személyhajó kikötő megközelítését szolgáló bejáró móló és vitorlás kikötő átfogó felújítása. A modernizáció során a STRABAG szakemberei egy hazánkban még újdonságnak számító amerikai partfalépítési technológiát is alkalmaztak a Balaton medrében, ezenkívül megerősítették és kiszélesítették a mólót, megújultak a közművek, valamint a vitorlás kishajó kikötő.
Huszonötezer köbméter törmelék keletkezett az állampárti időszak félkatonai szervezetének, a Munkásőrség Országos Parancsnokságának, iskolájának és a kollégiumának bontásából, amelyet a ZÁÉV végzett el. A Gellért-hegyen álló vasbeton épületek bontási hulladékait 98 százalékban újrahasznosították. A telken a tervek szerint a Mathias Corvinus Collegium új központja épülhet fel.