Véglegesedtek a főbb fővárosi közlekedési beruházások: a korábbi híreknek megfelelően integrálják a villamoshálózatba a ráckevei és a csepeli HÉV-et, megújul a Földalatti, az M1-es és az M7-es is három sávot kap.
A Kormány 1372/2016. (VII. 20.) Korm. határozatában nyolc kulcsfontosságú budapesti közlekedési beruházás előkészítéséről döntött, melyek a következők:
A beruházások többsége már szerepelt a februárban nyilvánosságra hozott olimpiai tervben.
A projektek előkészítése a 2016-ban és 2017-ben az erre a célra már rendelkezésre álló költségvetési források terhére, a 2018-ban pedig a fennmaradó források biztosításával valósul meg. A központi költségvetésből a nemzeti fejlesztési miniszter 2016 és 2018 között összesen legfeljebb 12,014 milliárd forint összegben vállalhat kötelezettséget a projektelőkészítésre. 2018-ban bruttó 597 millió forintot biztosítanak erre a célra, azt pedig a nemzeti fejlesztési és a nemzetgazdasági miniszternek kell az idei év során megvizsgálnia, hogy támogathatók-e a projektek az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Programból (IKOP).
A Galvani híd, azaz a Galvani utca – Illatos út vonalában megépítendő új, 2×3 sávos közúti Duna-híd esetében nemzetközi tervpályázat kerül lebonyolításra az építési engedélyezési tervdokumentáció elkészítését megelőzően. Az eljárást a nemzeti fejlesztési miniszternek kell lebonyolítania Budapest főpolgármesterének bevonásával.
Szintén a nemzeti fejlesztési miniszter felelős azért, hogy a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt., a MÁV Zrt. és Budapest Főváros Önkormányzata bevonásával 2017. szeptember 30-ig elkészüljön a projektek építési engedélyezési tervdokumentációja. A határidő a Galvani híd esetében 2018. szeptember 30.
Az Épkar óvodát és bölcsődét is épít Biatorbágyban.
A becsült költsége alapján több mint 60 milliárd forintos beruházás előkészítésére másfél év áll rendelkezésére.