2024.11.21, Csütörtök
Fradiváros nevű megállóval bővül a fővárosi vasút
iho.hu

Fradiváros nevű megállóval bővül a fővárosi vasút

magyarkozlony.hu

2016.07.21. 13:20 - Antal Zsófia

Véglegesedtek a főbb fővárosi közlekedési beruházások: a korábbi híreknek megfelelően integrálják a villamoshálózatba a ráckevei és a csepeli HÉV-et, megújul a Földalatti, az M1-es és az M7-es is három sávot kap.

Hirdetés

A Kormány 1372/2016. (VII. 20.) Korm. határozatában nyolc kulcsfontosságú budapesti közlekedési beruházás előkészítéséről döntött, melyek a következők:

  • Budapest-Kelenföld és Ferencváros vasútállomások között háromvágányú kapcsolat, Danubius és Népliget-Fradiváros elővárosi megállók kialakítása, a Déli összekötő vasúti Duna-híd átépítése.
  • Budapest-Ferencváros – Kelebia vasútvonal fővárosi nyomvonal-korrekciója.
  • M1-es autópálya 2×3 sávra bővítése Budapest és Győr között.
  • M7-es autópálya 2×3 sávra bővítése Budapest és Balatonvilágos között.
  • Galvani híd és kapcsolódó úthálózat építése.
  • A ráckevei HÉV vonal fejlesztése és az egységes fővárosi kötöttpályás közösségi közlekedési hálózatba való integrálása.
  • A csepeli HÉV fővárosi villamos hálózatba integrálása.
  • A Földalatti rekonstrukciója és a járműbeszerzése.

A beruházások többsége már szerepelt a februárban nyilvánosságra hozott olimpiai tervben.

A projektek előkészítése a 2016-ban és 2017-ben az erre a célra már rendelkezésre álló költségvetési források terhére, a 2018-ban pedig a fennmaradó források biztosításával valósul meg. A központi költségvetésből a nemzeti fejlesztési miniszter 2016 és 2018 között összesen legfeljebb 12,014 milliárd forint összegben vállalhat kötelezettséget a projektelőkészítésre. 2018-ban bruttó 597 millió forintot biztosítanak erre a célra, azt pedig a nemzeti fejlesztési és a nemzetgazdasági miniszternek kell az idei év során megvizsgálnia, hogy támogathatók-e a projektek az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Programból (IKOP).

A Galvani híd, azaz a Galvani utca – Illatos út vonalában megépítendő új, 2×3 sávos közúti Duna-híd esetében nemzetközi tervpályázat kerül lebonyolításra az építési engedélyezési tervdokumentáció elkészítését megelőzően. Az eljárást a nemzeti fejlesztési miniszternek kell lebonyolítania Budapest főpolgármesterének bevonásával.

Szintén a nemzeti fejlesztési miniszter felelős azért, hogy a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt., a MÁV Zrt. és Budapest Főváros Önkormányzata bevonásával 2017. szeptember 30-ig elkészüljön a projektek építési engedélyezési tervdokumentációja. A határidő a Galvani híd esetében 2018. szeptember 30.

közlekedésfejlesztésMi épül?autópályaDuna hídvasútfejlesztés2024-es olimpiaFerencváros

Hírlevél

Hirdetés