A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő honlapjának tanúsága szerint már előkészítési fázisban van az M7-es autópálya háromsávosra bővítése a Balaton és a főváros között.
A nif.hu azt írja, a beruházást a magyar állam finanszírozza. A leendő háromsávosításról már februárban beszámoltunk, a Magyar Közlönyben nyilvánosságra hozott olimpiai tervben szerepelt, mely szerint az M7-es mellett az M1-es autópálya is három sávot kap.
A fejlesztés során
Ennek köszönhetően Budapest és Balatonvilágos között 2x3 forgalmi sáv plusz leállósávos autópálya jön létre.
A NIF a projekt leírásában úgy fogalmaz, a bővítés egy szakaszon – Velence térségéig – a belső elválasztó sáv felé történik. Az azt követő szakaszon a Balatonvilágos csomópontig a töltés és a pálya szélesítésével valósulhat meg.
A szélesítés során a keresztező műtárgyak egy részénél számolni kell az elbontással, illetve az újraépítéssel, mivel a hidak hossza nem elegendő a 2x3 forgalmi sáv plusz leállósáv befogadására. A nyomvonalba eső műtárgyak szélesítése, megerősítése és felújítása a bővítés miatt szükségessé válik.
A WEST HUNGÁRIA BAU Kft. vezetőségének tagjai maguk is végig járták a szamárlétrát, így pontosan tudják, milyen háttérre van szükség a gyors és profi szakmai munkához. Ennek a csapatnak a tagjaként Dénes Balázs műszaki előkészítőként kezdett dolgozni az akkoriban még regionális vállalatnál, ma pedig már tulajdonosként tekintette át a kedvünkért a magyar magasépítés zászlóshajója működésének legizgalmasabb részleteit.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.