A négycsillagos hotel mellett a biogáz alapú távfűtés kiépítése, valamint három iskola- és egy sportcsarnokfelújítás is a tervek közt Zalaegerszegen.
Pályázati pénzből biogáz alapú távhőrendszert alakítanának ki Zalaegerszegen, amivel több városi intézményt is fűtenének. A városi közgyűlés által tárgyalt projektről Balaicz Zoltán, a zalai megyeszékhely polgármestere sajtótájékoztatóján számolt be.
A biogáz alapú távhőrendszert a Zalavíz Zrt. biogázüzemére és a búslakpusztai hulladéklerakónál kialakítandó új hulladékkezelőre alapozva hoznák létre. A mintegy félmilliárd forintot igénylő beruházás révén több óvoda és iskola, valamint a városi sportcsarnok és a futballstadion energiaigényét kívánják csökkenteni. A forrást a Környezeti és Energiahatékonysági Operatív Program (Kehop) pályázatából biztosítanák.
Zalaegerszeg közgyűlése döntött arról is, hogy több mint 1,7 milliárd forintból - a területi operatív program keretéből - elvégzik több önkormányzati tulajdonú ingatlan energetikai korszerűsítését.
A polgármester kitért arra is, hogy a város nevének használatához engedélyt adott a közgyűlés egy kínai befektetőkből álló cégcsoportnak, amelyik Hotel Zalaegerszeg Ingatlanfejlesztő Kft. néven kíván szállodát építeni. Önkormányzati területre vonatkozó igényt vagy támogatási kérelmet nem nyújtottak be, egyelőre csak annyi tudni a beruházásról, hogy 120 szobás, négycsillagos hotel épülne, ami a leendő járműipari tesztpálya fejlesztésére alapozza működését.
Az MTI információja szerint egy másik kínai szállodaberuházás ugyanakkor már el is indult Zalaegerszegen. A belvárosban álló egykori Balaton Szálló évtizede kihasználatlanul álló épületét megvásárolta ugyanis egy szintén kínai befektetőcsoport, amely már elkészítette az újranyitandó hotel felújítási terveit is.
A Lecpes Kft. munkájával a megyeszékhely belvárosának közelében alakítanak ki rekonstrukcióval, valamint a korábbi építészeti koncepcióhoz illeszkedő új épületrésszel szociális intézményt, a beruházás az ütemterv szerint halad.
A Layher különböző rendszerelemeinek jó kombinálhatósága és az Allround rendszer rugalmassága nélkül a projekt megvalósítása lehetetlen küldetés lett volna.
Minden idők egyik legkomplexebb állványtervezési feladatára került sor, hiszen egy olyan szerkezetet kellett megvalósítani, amely képes körülbelül 80 tonna terhet elbírni egy 26 méter fesztávú hídszerkezeten.