A kelet-magyarországi városban a vasúti megálló bővül ki P+R parkolóval, új autóbuszmegállóval és mélygarázzsal egy többmilliárdos fejlesztéssel.
Kiírták a Nyíregyháza pályaudvarát multifunkciós tömegközlekedési csomóponttá alakító beruházásban a tervezői pályázatot – derül ki az uniós közbeszerzési adatokból. A beruházást korábban kormánydöntéssel indították el, legfeljebb 4,9 milliárd forintot szánnak rá és az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program (IKOP) támogatásával finanszírozzák.
A projektben a dokumentáció szerint új épületet alakítanak ki, melyhez elbontják a jelenlegi utascsarnok főbejárati előtetejét, és kibővítik a tömböt egy a beruházás során kialakítandó autóbuszpályaudvar irányába.
Az átalakítással egy kétszintes, mintegy 5500 négyzetméteres korszerű váróközpontot alakítanak ki.
Emellett szintén elbontanak egy jelenleg használaton kívül álló keskeny nyomtávú vasútvonalat és meghosszabbítják a vasúti perontetőket, melyekre napelemeket helyeznek fel. A kibővített peronokat pedig összekapcsolják egy várócsarnokon keresztül az új autóbuszpályaudvarral, amit a meglevő helyi és helyközi pályaudvarok összevonásával oldanak meg. Ennek során kialakítanak 25 felszálló és 3 leszálló kocsiállást, illetve egy 24 autóbusz tárolására alkalmas parkolóterületet is.
Az intermodális csomópont közúti megközelíthetőségén is javítanak, a Nagykörúttól és az Arany János utca felől a meglévő 2x2 sávos utat mintegy 600 méter hosszan új nyomvonalon vezetik és új, 3 jelzőlámpás csomópontot alakítanak ki.
A hamarosan felépülő új központ P+R parkolót is kap, melyet egy közel 5 ezer négyzetméteres mélygarázsban építenek ki 200 férőhellyel. Ezen felül a felszínen a váróépület előtt opciós lehetőségként szerepel a tervekben mintegy 50 parkolóhely kialakítása is.
A Nemzeti Atlétikai Központ komplexumában a Stadionpark és a Panoráma Sportpark nyújt szabadidős programra lehetőséget.
Többek közt az ár-apasztó műtárgy leszakadt rézsűjének helyreállításán dolgozik a HE-DO.