Eddig összesen 80 gyalogos és 25 közúti átjáró épült át a déli parton. A Kaposvártól a Balatonig tartó menetidő 30 százalékkal csökken.
Az ütemtervnek megfelelően halad a munkálatokkal a Balaton déli vasútvonalán az R-Kord Építőipari Kft., V-Híd Zrt., Swietelsky Vasúttechnika Kft. alkotta konzorcium. A tavaly áprilisban indult beruházásban a Balaton déli partján a Szántód és Balatonszentgyörgy közötti 52 kilométeres szakaszt, valamint az 53 kilométeres Kaposvár-Fonyód vonalat korszerűsítik.
A beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. tájékoztatása szerint idén ősszel elkészült Balatonfenyves és Balatonszentgyörgy között a teljeskörűen átépített vasúti pálya. Utolsóként Balatonfenyves alsó, Balatonmáriafürdő alsó és Balatonberény megállóhelyek peronjai is újjáépültek.
Ennek köszönhetően 55 cm magas peronok, térkő burkolatú, esőbeállókkal ellátott létesítmények fogadják az utazókat.
A NIF híréből az is kiderült, az idei őszi időszakban újabb közúti és gyalogos átkelők készültek el a Fonyód–Balatonszentgyörgy szakaszon.
Most szombaton mind a fővonalon és a mellékvonalon feloldották a vágányzárat, és a téli menetrendnek megfelelően elindult a vonatközlekedés. Jövőre már a beruházás befejező munkálatai következnek, emiatt csak kisebb forgalomkorlátozások várhatóak. Csak eseti jelleggel, elsősorban éjszaka, szüneteltetik a vonatforgalmat.
Eddig összesen mintegy 80 gyalogos és 25 közúti átjáró épült át, a beruházás későbbi fázisában további 13 gyalogos- és 1 útátjárót építenek át.
A Kaposvár–Fonyód vasútvonalon hamarosan befejezik a vágány felújítását, a menetidő 14-20 perccel javulhat vonattípustól függően, a hézag nélküli kialakítás javítja az utaskomfortot. A jövő nyári menetrendváltásra befejeződik a peronok végleges burkolása és négy helyszínen: Kapostüskeváron, Somogyváron, Osztopánban és Lengyeltótiban a P+R és B+R parkolókat is kiépítik, valamint a menetidő további 3-6 perces javulása várható.
A menetidő Kaposvárról a Balatonhoz a mostani 75-80 perc helyett 55 perc lesz. Az új magasperonoknak köszönhetően kényelmesebbé, az átépülő közúti és gyalogos átkelők megépülését követően biztonságosabbá válik a közlekedés - áll a NIF közleményében.
Mindössze kilenc hónap alatt építette fel az 5300 négyzetméteres gyártócsarnokot a Weinberg.
A Dunakeszi Diáknegyed részeként megépült uszodát előcsarnokkal, illetve egy 33 méteres úszómedencével alakította ki a WEST HUNGÁRIA BAU Kft. és a LATEREX Építő Zrt. konzorciuma.