Az 52 kilométeres szakaszon átépül a vasútvonal, új második vágány, új peronok és átkelők létesülnek. A vonatok sebessége 100 km/órára növekedik. A kivitelező az R-Kord, a V-Híd és a Swietelsky konzorciuma lesz.
A kormány döntött az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program (IKOP) keretében megvalósuló nagyprojektről, mely a Balaton déli partján Szántód és Balatonszentgyörgy között a vasútvonal (52 km) korszerűsítését és kiegészítő munkák elvégzését biztosítja.
A keddi közlönyben megjelent tájékoztató szerint a beruházáshoz biztosított IKOP-forrás nettó 72,4 milliárd forint. A határozat felhívja a nemzeti fejlesztési minisztert, hogy nyújtson be kérelmet a nagyprojekt támogatására az Európai Bizottsághoz.
A projekt célja
A kormány emellett döntött a Fonyód és Kaposvár vasútvonal (53 km) korszerűsítését célzó kiemelt projekt támogatásának emeléséről is: ennek értelmében a forrás 19 milliárd forintra bővül.
Utóbbi beruházás célja
A Déli part 2016 Konzorcium lesz a kivitelező
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) pénteken arról számolt be, hogy a Szántód-Balatonszentgyörgy valamint a Kaposvár-Fonyód vasútvonal korszerűsítésére kiírt közbeszerzést a Déli part 2016 Konzorcium nyerte. Ennek tagjai
A NIF közleménye szerint három érvényes ajánlat érkezett, közülük a fenti konzorcium ajánlata volt a legolcsóbb nettó 72,38 milliárd forinttal. A kivitelezés a jövő hét folyamán előkészületi munkálatokkal indul a Szántód és Balatonszárszó közötti szakaszon. A beruházás a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából, a NIF Zrt. beruházásában 15 százalék hazai és 85 százalék uniós forrás bevonásával valósul meg.
A WEST HUNGÁRIA BAU Kft. vezetőségének tagjai maguk is végig járták a szamárlétrát, így pontosan tudják, milyen háttérre van szükség a gyors és profi szakmai munkához. Ennek a csapatnak a tagjaként Dénes Balázs műszaki előkészítőként kezdett dolgozni az akkoriban még regionális vállalatnál, ma pedig már tulajdonosként tekintette át a kedvünkért a magyar magasépítés zászlóshajója működésének legizgalmasabb részleteit.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.