Tíz év alatt a hazai energiaszükséglet feléig akarja felturbózni a napelemparkok termelését a kormány egy programmal. Enyhítik a CSOK-kérelmeket lassító bürokráciát – derült ki az idei első kormányinfón.
A kormány jóváhagyta a 450 kilométeres Budapest-Kolozsvár gyorsvasút létrehozásának tervtanulmányait. A hírt Lázár János miniszter jelentette be szokásos csütörtöki kormányinfóján, amit először tartottak meg 2018-ban.
A projektről először októberben, a Magyar Vasút 2017 konferencián beszélt Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter. Az iho.hu akkori cikke szerint a projekt magyar–román együttműködés keretében zajlik. A román fél kérésére ez a később megvalósuló Budapest–Bukarest gyorsvasút első szakaszát képezi. Szijjártó Péter ugyanakkor a Teodor Meleșcanu román külügyminiszterrel folytatott tárgyalásán is jelezte, Magyarország támogatja a Budapest–Kolozsvár-gyorsvasút tervét, és remélik, ez lesz az első lépése a két főváros összekötésének.
A mostani kormányinfón Lázár János arról is beszélt,
a kormány célja, hogy tíz éven belül ne legyen szüksége az országnak importáramra.
Ehhez a földtulajdonosoknak engedélyt és kedvezményes hitelt biztosítanak kis teljesítményű napelemparkok létrehozásához. Elmondása szerint Paks 50 százalékot fedez a napi áramigényből, az másik 50 százalékot fedező importot akarják kiváltani a hazai energiapolitika új pillérével. Az egy hektáros területeken létrejövő napelemparkok által termelt energiára az állam felvásárlási kötelezettséget vállal.
A kormányinfo további híre, hogy a kormány megkönnyíti a családi otthonteremtési kedvezménnyel kapcsolatos ügyintézést. A tárcavezető jelezte, a bürokratikus akadályok csökkentéséről két hét múlva dönt a kormány.
Az előregyártott elemeknek és a precíz organizációnak köszönhetően rekord gyorsasággal halad a végső állapot felé a Zenit by Bayer beruházás.
Ütemezetten halad az egyik legfontosabb gótikus emlékünk rekonstrukciójával az Épkar és az FK-Raszter konzorciuma.