A V-Híd és az A-Híd már a magasperonok, perontetők, peronaluljárók építését végzi, valamint vágányzár mellett korszerűsíti a pályát Kelenföld és Érd felső között.
Indulnak a Kelenföld-Százhalombatta vasútvonalon tavaly tavasszal megkezdett korszerűsítés jelentősebb munkálatai – derült ki a NIF Zrt. pénteki közleményéből. A kivitelező Kitérő 2016 Konzorcium, azaz a V-Híd Zrt. és az A-Híd Zrt. február 26-tól teljes vágányzár mellett kezdi meg az átépítést a Kelenföld és Érd felső közötti nyíltvonali szakaszon, valamint a közbeeső állomásokon. A következő hetekben indul a megállóhelyeken az új magasperonok és perontetők építése.
A munkálatok ütemtervnek megfelelően zajlanak. Budafok megállóhelyen december közepén mindkét vágány átépítése befejeződött, a kiszélesített középső peronon már állnak az új perontetők. Az épületek felőli új peronon hamarosan megkezdődnek a perontető építési munkálatok. Az érdi állomás, továbbá az Érd elágazás–Százhalombatta szakasz mindkét vágányának átépítése decemberben befejeződött.
A fejlesztésnek köszönhetően 2020 végétől 120 km/h sebességgel közlekedhetnek majd a vonatok a Kelenföld–Százhalombatta közötti 20,5 km-es vonalszakaszon, az új ETCS 2 vonatbefolyásoló rendszer kiépítése után tovább javul a forgalombiztonság. A projekt eredménye versenyképessé teszi a vasúti személyszállítást Százhalombatta, Dunaújváros, Ercsi, Iváncsa, Beloiannisz és Pusztaszabolcs térségében, s a Budapest–Pécs, Budapest–Kaposvár és Budapest–Szekszárd vonalakon is kedvezőbb menetidővel számolhatnak az utasok.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Lakásépítési program indult Mórahalmon.