Az irányítóközpont a tesztpálya műszaki és üzleti irányítását szolgálja majd.
A TED-en megjelent a Zalaegerszegnél épülő tesztpálya legújabb közbeszerzése. Az ajánlati felhívásban az
jelölték meg feladatként.
A tesztpálya magasépítési munkái tavaly a ZÁÉV kivitelezésében indultak meg. A zalai cég a 40 milliárdos fejlesztés első ütemében a 2200 négyzetméteres központi fogadóépületet, valamint a közelében létrejövő 2000 négyzetméteres technikai épületet kivitelezi. Ahogy azt korábban is megírtuk, előbbi épület a komplexum főbejáratát és a rendezvényközpontot is magába foglalja majd.
A mostani hirdetményből kiderül, a szóban forgó irányító központ a tesztpálya funkcionális (műszaki) és üzleti irányítását szolgálja, elsősorban irodai tereket tartalmaz majd.
A leendő épület hasznos alapterülete közel 1000 négyzetméteres lesz, és nyolc, egyre csökkenő alapterületű szintet foglal magába (ahogy az a cikkünk tetején levő látványterven is látszik). Az 1.-4. szinteken irodák, az 5. és 6. szinten igazgatási funkciók kerülnek elhelyezésre, míg a 7. emeleten kap helyet a vezérlő. Az ingatlanon a közforgalom elől elzárt területen akadálymentesen kialakított parkolók készülnek.
A komplexum üzleti vonzerejét az adja majd, hogy
Európában nem található hasonló, komplex adottságokkal és összetett szolgáltatásokkal, a hagyományos és az önvezető tesztekre is alkalmas elemekkel bíró tesztpálya.
A zalai létesítmény így számos nagy cég tesztelési központjaként szolgálhat.
A mélyépítési munkákat a Duna Aszfalt Kft. kezdte el a projektben, ennek állásáról tavaly októberben részletes képriporttal jelentkeztünk.
Ötmilliárd forintból 2x2 sávosra bővítik az 5-ös főút szegedi bevezető, az M43-as autópálya és az ELI-ALPS lézeres kutatóközpont közötti szakaszát. A fejlesztés a tervek szerint 2026 nyarára készülhet el.
Közművesítéssel és útépítéssel bővítették a zalaegerszegi északi ipari parkot, további fejlesztésekre is készülnek.