A téli leállás után újraindult a munka Fonyód és Balatonszentgyörgy között. A felújítás ősszel ér véget, de nyáron már nem lesznek zajjal és menetrendi korlátozással járó feladatok.
A tervezett ütemezésnek megfelelően utolsó szakaszába ért a Szántód-Kőröshegy–Balatonszentgyörgy vasútvonal korszerűsítése és a Fonyód–Kaposvár szakasz elővárosi célú felújítása – derül ki a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. csütörtöki közleményéből. A Déli-part 2016 Konzorcium, azaz az R-Kord Építőipari Kft., a V-Híd Zrt. és a Swietelsky Vasúttechnika Kft. által kivitelezett munka során tavaly év végéig összesen 80 gyalogos és 25 közúti átjáró épült át, idén pedig a következőképpen ütemezik a felújítást:
A kivitelezés idén ősszel fejeződhet be teljesen, de a július-augusztusi idegenforgalmi főszezonban már nem várhatóak menetrendi korlátozások, valamint zajjal és porral járó munkálatok sem.
A fejlesztés eredményeként az utazók gyorsabban juthatnak majd el a Balatonhoz. A menetidő a főváros és Keszthely között további 10 perccel csökken, Kaposvárról Fonyódra pedig a mostani 75-80 perc helyett 55 perc lesz. Az új magasperonoknak köszönhetően kényelmesebbé, az átépülő közúti és gyalogos átkelők megépülését követően biztonságosabbá válik a közlekedés.
A végéhez közeledik Balatonfüreden a személyhajó kikötő megközelítését szolgáló bejáró móló és vitorlás kikötő átfogó felújítása. A modernizáció során a STRABAG szakemberei egy hazánkban még újdonságnak számító amerikai partfalépítési technológiát is alkalmaztak a Balaton medrében, ezenkívül megerősítették és kiszélesítették a mólót, megújultak a közművek, valamint a vitorlás kishajó kikötő.
Huszonötezer köbméter törmelék keletkezett az állampárti időszak félkatonai szervezetének, a Munkásőrség Országos Parancsnokságának, iskolájának és a kollégiumának bontásából, amelyet a ZÁÉV végzett el. A Gellért-hegyen álló vasbeton épületek bontási hulladékait 98 százalékban újrahasznosították. A telken a tervek szerint a Mathias Corvinus Collegium új központja épülhet fel.