A Premontrei Szent Norbert Gimnázium két épületében összesen több mint 1500 négyzetmétert érintenek a munkálatok.
Megújul Gödöllőn a Premontrei Szent Norbert Gimnázium és Kollégium, az egyházi intézmény több épületét összesen mintegy 1500 négyzetméteren fejlesztik – derül ki a közbeszerzési adatokból. Miután az állam az év elején jelentős forrásokat biztosított középiskolát fenntartó premontrei rend több ingatlanjának felújítására, hamarosan megkezdődhet a kivitelezés Gödöllőn. A munkálatokat a fővárosi központú Confector Mérnöki Iroda Kft. végzi el mintegy 192 millió forintos költségvetéssel.
A fejlesztés során a nagy múltú gimnázium A és B épületében többek között
Emellett gépészeti fejlesztésekre is sor kerül. A beruházás az A épületben 255, a B épületben pedig 1385 négyzetmétert érint.
A jelenleg a gödöllői Takács Menyhért út 2. szám alatt működő Premontrei Szent Norbert Gimnázium jogelődjét 1923-ban hozták létre. Az iskolát a trianoni béke által feldarabolt országból érkező, a háború után megszüntetett kassai, rozsnyói és nagyváradi rendi gimnáziumok szerzetes tanárai munkájával indították el. Ebben a formájában 1948-ig működhetett, amikor a többi egyházi gimnáziummal együtt államosították, épületeit elkobozták.
A premontrei gimnáziumot 1992-ben élesztették újra a régi intézményhez közeli épületekben, a gimnázium ingatlanjai az ezt következő években fejlesztéseken estek át. Most a Confector munkájával fejlődhet tovább az iskola. A vállalat eközben más egyházi beruházáson is dolgozik: a cég végzi el a fővárosi Bakáts téri Assisi Szent Ferenc-templom restaurációját is.
A túlzott hierarchiától mentes, rugalmas szerkezetre, több évtizedes szakmai rutinra és az egész országot lefedő gyártókapacitásra alapozza sikereit az EuroAszfalt Kft., amelyet ezúttal a műszaki igazgatója segítségével mutatunk be. Tompos Attila egy folyamatosan változó mátrixként látja az útépítést, amelyben szerinte igenis megteremthető a fiatalokat megszólító vonzerő.
A NIF Zrt. megbízásából a STRABAG Építő Kft. és a Duna Aszfalt Zrt. konzorciuma építi az M6-os autópálya Bóly és horvát határ közti mintegy 20 kilométeres szakaszát, melynek különböző alprojektjeiről lapunk is rendszeresen beszámol. A Strabag Facebook-oldalán tett közzé egy videót, melyben azt mutatja be, hogyan működik az a Szajkra telepített félig mobil aszfaltkeverő, amit kifejezetten az építkezéshez telepítettek a Baranya megyei helyszínre. Többek között kiderül: a félmobil kialakítású létesítmény előnyei közé tartozik az is, hogy nem igényel alapozást, így relatíve könnyen, gyorsan szállítható, valamint telepíthető különböző helyszínek között.