A közel 1 milliárd forintos felújítás során új híd is épül a pályán, emellett látogathatóvá válik a fertőbozi fűtőház.
Felújítják a Nagycenki Széchenyi Múzeumvasutat nyáron. A mintegy 960 millió forint állami forrásból történő, őszig tartó felújítást az üzemeltető Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút (GYSEV) Zrt. saját kivitelezésében végzi. A múzeumvasút a felújítás végéig nem látogatható.
Egyebek között átépítik a vasúti pálya alépítményét és új zúzottkő ágyazatba fektetik a vágányt, a sínek új betonaljakra kerülnek és új kitérőket építenek be a vágányba. Elkészül egy új vasbeton kerethíd, az Ikva patakon átvezető, acélszerkezetű hidat felújítják, Nagycenk és Fertőboz állomásokon pedig új peront építenek. Megújulnak a múzeumvasút épületei, többek között a fertőbozi fűtőház is, amelyet a vasúttársaság szeretne a látogatók előtt megnyitni.
Felújítják a kisvasút személykocsijait is, valamint a C50 jelzésű, Kiscenk nevű dízel mozdonyt, az András nevet viselő gőzmozdonyt és a keskenynyomtávú Dongó elnevezésű motorkocsit is.
A nagycenki Széchenyi-kastély közelében a GYSEV kezdeményezésére épült meg 1972-ben a 760 milliméter nyomtávolságú, 3,6 kilométer hosszú múzeumvasút. A forgalomban lévő személykocsik egykori kisvasutak és gazdasági vasutak felszámolásával érkeztek Nagycenkre.
A kisvasút személyzetét az indulás évétől a rendszerváltásig úttörők, ma gyermekvasutasok adják. A vasutat a GYSEV Zrt. üzemelteti Nagycenk és Fertőboz között áprilistól októberig, a gördülőállomány a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum tulajdona.
Az 1200 négyzetméteres épület egy tágabb beruházási program részeként készült el.
A műemléket az MCC projektjeként restaurálják.