A Székesfehérvár és Keszthely közötti beruházás részeként 38 közúti és 124 gyalogos vasúti átjárót modernizálnak, emellett 13 új gyalogos vasúti átjárót alakítanak ki.
Az Európai Unió a kohéziós alap forrásaiból 193 millió eurót (mintegy 62,8 milliárd forintot) biztosít a Székesfehérvár és Keszthely közötti (a déli parton haladó), 123 kilométer hosszú balatoni vasútvonal újjáépítésére és korszerűsítésére. A döntést Corina Cretu regionális politikáért felelős uniós biztos ismertette.
A politikus elmondta, a Budapesttől Keszthelyig tartó teljes vonalat két szakaszban korszerűsítik. A beruházás részeként 38 közúti és 124 gyalogos vasúti átjárót modernizálnak, emellett 13 új gyalogos vasúti átjárót alakítanak ki. Az építkezés várhatóan 2019 áprilisában fejeződik be.
A Budapesttől Keszthelyig tartó vasútfelújítás első szakasza, a Szántód és Balatonszentgyörgy közötti 53 kilométeres vonalrész már elkészült a Balaton déli partján, június 14-én átadták a forgalomnak. Az újjáépítésnek köszönhetően az expresszvonatok menetideje Budapest és Keszthely között 10 perccel rövidült le.
A Budapest és Keszthely között közlekedő expressz-vonatok jelenleg 2 óra 36 perces menetidővel közlekednek, a Balaton déli partján haladva. Az általuk érintett állomások Székesfehérvár és Keszthely között: Siófok, Zamárdi, Balatonföldvár, Balatonszárszó, Balatonszemes, Balatonlelle, Balatonboglár, Fonyód, Balatonfenyves, Balatonmáriafürdő, Balatonberény, Balatonszentgyörgy.
Corina Cretu nyilatkozatában rámutatott, a beruházás a közlekedési infrastruktúra erősítése révén több ezer, a vonalat nap mint nap használó utas számára javítja majd a szolgáltatások minőségét. „Mindez kézzelfoghatóan példázva, hogy a kohéziós politika miként tud javítani az emberek mindennapjain” - fogalmazott a biztos.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Lakásépítési program indult Mórahalmon.