A Swietelsky, a V-Híd és az R-Kord munkája a menetidő csökkentése mellett több mint 100 kilométernyi szakaszt újított meg gyökeresen.
Csütörtökön délben Balatonbogláron ünnepélyesen átadták a Balaton déli vasútvonalán elvégzett fejlesztést, ami 2016 áprilisában rajtolt el. A Szántód-Balatonszentgyörgy, valamint a Fonyód – Kaposvár vonalszakasz felújítását az R-Kord Építőipari Kft., V-Híd Zrt. és a Swietelsky Vasúttechnika Kft. alkotta konzorcium végezte el.
Az expresszek menetideje Budapest és Keszthely között újabb 10 perccel, Kaposvár és Fonyód között 20 perccel csökken szombattól, a nyári menetrend életbelépésétől.
Szántód-Köröshegy állomás és Balatonszentgyörgy közötti 52 kilométeren
korszerűsítették a vasúti pályát, ezzel helyreállt az eredeti 100 km/órás pályasebesség, a be nem épített területeken pedig lehetőség lesz 120 km/órás sebességre is. Korábban óránkénti 60-80 kilométer/óra volt csak elérhető.
ezzel a teljes szakaszon biztosítottá vált az akadálymentes és biztonságos átkelési lehetőség.
A beruházás másik részének eredményeként a Kaposvárról a Balatonig tartó menetidő a korábbi 75-80 percről 50-55 percre rövidült az érintett 53 kilométeres szakaszon, miután helyreállt a 80 km/órás pályasebesség.
Ugyanitt új magasperonok épültek 8 állomáson és megállóhelyen, 6 helyszínen pedig új esőbeállókat, valamint P+R és B+R parkolókat létesítettek, emellett a teljes vonalon megújult állomási környezet jött létre. A vasúti zajhatás csökkentésének érdekében 970 méternyi zajárnyékoló fal épült.

















A SWIETELSKY Magyarország több mint három évtizede építi és formálja hazánk infrastruktúráját. A vállalat út-és magasépítési beruházásai mellett kiemelt figyelmet fordít a környezetvédelmi és vízépítési feladatokra, valamint a hulladékgazdálkodási rendszerek megvalósítására. Interjúnkban a szakterületek szakértőivel, felelős vezetőivel beszélgettünk.
Az ÉVOSZ Média Tagozata 2023 után ismét felmérte az építőipari vállalkozások kommunikációs gyakorlatát. A felmérésben nagyrészt közepes és nagy vállalatok vettek részt. Idén a kérdőív kitért a HR-el való együttműködésre, a versenytársfigyelésre, valamint a vállalatok közötti (B2B) és a lakossági (B2C) kommunikációra is.