A Swietelsky, a V-Híd és az R-Kord munkája a menetidő csökkentése mellett több mint 100 kilométernyi szakaszt újított meg gyökeresen.
Csütörtökön délben Balatonbogláron ünnepélyesen átadták a Balaton déli vasútvonalán elvégzett fejlesztést, ami 2016 áprilisában rajtolt el. A Szántód-Balatonszentgyörgy, valamint a Fonyód – Kaposvár vonalszakasz felújítását az R-Kord Építőipari Kft., V-Híd Zrt. és a Swietelsky Vasúttechnika Kft. alkotta konzorcium végezte el.
Az expresszek menetideje Budapest és Keszthely között újabb 10 perccel, Kaposvár és Fonyód között 20 perccel csökken szombattól, a nyári menetrend életbelépésétől.
Szántód-Köröshegy állomás és Balatonszentgyörgy közötti 52 kilométeren
korszerűsítették a vasúti pályát, ezzel helyreállt az eredeti 100 km/órás pályasebesség, a be nem épített területeken pedig lehetőség lesz 120 km/órás sebességre is. Korábban óránkénti 60-80 kilométer/óra volt csak elérhető.
ezzel a teljes szakaszon biztosítottá vált az akadálymentes és biztonságos átkelési lehetőség.
A beruházás másik részének eredményeként a Kaposvárról a Balatonig tartó menetidő a korábbi 75-80 percről 50-55 percre rövidült az érintett 53 kilométeres szakaszon, miután helyreállt a 80 km/órás pályasebesség.
Ugyanitt új magasperonok épültek 8 állomáson és megállóhelyen, 6 helyszínen pedig új esőbeállókat, valamint P+R és B+R parkolókat létesítettek, emellett a teljes vonalon megújult állomási környezet jött létre. A vasúti zajhatás csökkentésének érdekében 970 méternyi zajárnyékoló fal épült.
A WEST HUNGÁRIA BAU Kft. vezetőségének tagjai maguk is végig járták a szamárlétrát, így pontosan tudják, milyen háttérre van szükség a gyors és profi szakmai munkához. Ennek a csapatnak a tagjaként Dénes Balázs műszaki előkészítőként kezdett dolgozni az akkoriban még regionális vállalatnál, ma pedig már tulajdonosként tekintette át a kedvünkért a magyar magasépítés zászlóshajója működésének legizgalmasabb részleteit.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.