2019.07.22, Hétfő
Célba ért a dél-balatoni vasútfejlesztés
Fotók: Bernát Benjámin/magyarepitok.hu

Célba ért a dél-balatoni vasútfejlesztés

magyarepitok.hu

2018.06.14. 14:51 - Hegedűs Gergely

A Swietelsky, a V-Híd és az R-Kord munkája a menetidő csökkentése mellett több mint 100 kilométernyi szakaszt újított meg gyökeresen.

Hirdetés

Csütörtökön délben Balatonbogláron ünnepélyesen átadták a Balaton déli vasútvonalán elvégzett fejlesztést, ami 2016 áprilisában rajtolt el. A Szántód-Balatonszentgyörgy, valamint a Fonyód – Kaposvár vonalszakasz felújítását az R-Kord Építőipari Kft., V-Híd Zrt. és a Swietelsky Vasúttechnika Kft. alkotta konzorcium végezte el.

Az expresszek menetideje Budapest és Keszthely között újabb 10 perccel, Kaposvár és Fonyód között 20 perccel csökken szombattól, a nyári menetrend életbelépésétől.

A képre kattintva galéria nyílik - fotók: Bernát Benjámin/magyarepitok.hu

 

Több mint száz különböző átkelő és átjáró épült át

Szántód-Köröshegy állomás és Balatonszentgyörgy közötti 52 kilométeren

  • korszerűsítették a vasúti pályát, ezzel helyreállt az eredeti 100 km/órás pályasebesség, a be nem épített területeken pedig lehetőség lesz 120 km/órás sebességre is.  Korábban óránkénti 60-80 kilométer/óra volt csak elérhető.

  • Balatonszemes és Balatonlelle felső állomás térségében 2 kilométer hosszan új második vágány épült elősegítve a vasúti forgalom zavartalanságát.
  • Összesen 17 állomáson és megállóhelyen a Balatonra szánt típusterv alapján készültek új esőbeállók, és új magasperonokat építettek ki. A csomaggal, gyerekkel utazóknak, illetve az idős embereknek is biztonságos és kényelmes lett a ki-, és beszállás.
  • A projekt keretében 26 meglévő útátjárót újítottak fel, 91 gyalogos átkelőhely épült át teljesen, továbbá 6 új gyalogos átjárót is építettek, 

ezzel a teljes szakaszon biztosítottá vált az akadálymentes és biztonságos átkelési lehetőség.

  • A beruházás során további 15 km zajárnyékoló falat és 34,5 km hosszon rugalmas sínágyazatot is beépítettek.
  • Fonyód-Bélatelepen a vasúvonal megóvását szolgáló, kb. 750 méter hosszú új hullámtörő műtárgy épült.


Ez történt a kaposvári vonalon

A beruházás másik részének eredményeként a Kaposvárról a Balatonig tartó menetidő a korábbi 75-80 percről 50-55 percre rövidült az érintett 53 kilométeres szakaszon, miután helyreállt a 80 km/órás pályasebesség.

Ugyanitt új magasperonok épültek 8 állomáson és megállóhelyen, 6 helyszínen pedig új esőbeállókat, valamint P+R és B+R parkolókat létesítettek, emellett a teljes vonalon megújult állomási környezet jött létre. A vasúti zajhatás csökkentésének érdekében 970 méternyi zajárnyékoló fal épült.

Galéria

vasútfejlesztésAktuálisKaposvárBalatonFonyódR-Kord Kft.V-Híd Építő Zrt.BalatonboglárSwietelsky Vasúttechnika Kft.BalatonszentgyörgySzántód

Hírlevél

Hirdetés

Hirdetés