Az osztrák-magyar határ közelében épült új híd a Rajka-Hegyeshalom vasútvonalat teszi gyorsabbá.
Új vasúti hidat építtetett a Lajta felett a Rajka-Hegyeshalom vonalon a Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút (GYSEV) Zrt. Az egykori magyarországi határfolyó felett 800 millió forintos önerőből valósítottak meg a beruházást Hegyeshalom közelében.
A vasúttársaság tájékoztatásából az is kiderült,
a próbaüzem ideje alatt 40 km/h, december közepétől pedig 100 km/h sebességgel tudnak majd közlekedni a vonatok.
Az új hídszerkezet Nyíregyházán készítették, innen szállították Lajtára.
A vasútvonal a Budapest-Varsó közötti nemzetközi pálya része.
Az új híd elődje 1931-ben épült, amely a második világháború idején megrongálódott. Ezt a szerkezetet 1957-ben állították helyre. A közelmúltban azonban újra szükségessé vált a rekonstrukció – ennek eredménye az újonnan elkészült lajtai híd.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Lakásépítési program indult Mórahalmon.