Ezen a héten emelik be az új híd gerendáit az új utat a régi 2-eshez kapcsoló csomópontnál.
Elkészült az új híd felmenő szerkezete a 2-es úthoz épülő új csomópontnál Göd déli határában - derül ki a beruházó NIF Zrt. közleményéből. Ezen a ponton fog becsatlakozni a 2-es főútba a Penta Általános Építőipari Kft. és a HE-DO Kft. által kivitelezett új gödi bekötőút, melynek március óta folyik az építése.
Az ötnyílású, 73,8 méter össztámaszközű hídra ezen a héten, öt éjszakán keresztül helyezik fel a hídgerendákat. Az új híd a 2-es főút, valamint a Budapest-Szob vasútvonal és egy üzemi út felett ível majd át (a térképen zölddel jelölt pályaszakasz nyugati végpontján).
A munkálatokat teljes, de nem folyamatos útzár mellett, vonatmentes időszakokban végzik. Emiatt a Dunakeszit Göddel összekötő útszakaszon a forgalmat mindkét irányban ideiglenesen 10 perces időtartamokra lezárják hétfőtől péntekig, éjszakánként 22 és 5 óra között.
A lezárások idején a forgalom irányítását, időszakos megállítását a rendőrség felügyeli. A munkálatok idejére esetleges kerülőutat az M2 autóút kínál.
A NIF közleménye arra is kitér, hogy a projekt munkálatai ütemterv szerint haladnak. A közművezeték-kiváltások jelentős része az idei évben megtörtént, a földmunkák folyamatban vannak, az útpályaszerkezet építése is megkezdődött.
A beruházás keretében 2019 végéig 2,5 km hosszú kétsávos út épül a 2-es főút főút, valamint a fejlesztés alatt álló M2-es gyorsforgalmi út új külön szintű csomópontja, a Dunakeszi északi csomópont között.
A túlzott hierarchiától mentes, rugalmas szerkezetre, több évtizedes szakmai rutinra és az egész országot lefedő gyártókapacitásra alapozza sikereit az EuroAszfalt Kft., amelyet ezúttal a műszaki igazgatója segítségével mutatunk be. Tompos Attila egy folyamatosan változó mátrixként látja az útépítést, amelyben szerinte igenis megteremthető a fiatalokat megszólító vonzerő.
A NIF Zrt. megbízásából a STRABAG Építő Kft. és a Duna Aszfalt Zrt. konzorciuma építi az M6-os autópálya Bóly és horvát határ közti mintegy 20 kilométeres szakaszát, melynek különböző alprojektjeiről lapunk is rendszeresen beszámol. A Strabag Facebook-oldalán tett közzé egy videót, melyben azt mutatja be, hogyan működik az a Szajkra telepített félig mobil aszfaltkeverő, amit kifejezetten az építkezéshez telepítettek a Baranya megyei helyszínre. Többek között kiderül: a félmobil kialakítású létesítmény előnyei közé tartozik az is, hogy nem igényel alapozást, így relatíve könnyen, gyorsan szállítható, valamint telepíthető különböző helyszínek között.