A kivitelezési munkák során az bicikliút mellet a hidak és a part menti környezet is megújul.
Megkezdődik a Rákos-patak menti kerékpárútvonal fejlesztése, a beruházás mintegy 90 millió forintos európai uniós támogatással, a Roden Kft. tervezésével valósul meg. A fejlesztések a Népfürdő utcától kezdődnek és egészen a közigazgatási határig tartanak majd.
A kerékpárbarát infrastruktúra fejlesztései az alábbi területeket érintik:
A kialakítandó útvonalon mintegy 24,5 km hosszú kerékpáros útvonalat terveznek. Ehhez kapcsolódóan a tervezés folyamán mintegy 25 csomópontban a csatlakozó, keresztirányú kerékpáros kapcsolatok tervezése is szükséges 5 km hosszban.
Az épülő szakaszon a fejlesztések 12 darab hidat is érintenek. Ennek keretében a már meglévő hidak átépítése és felújítása mellett új hidak építésére is számíthatunk. Mindezek mellett, a munkálatok részét képezi az útépítéssel érintett területek környezetrendezése, valamint több ponton a Rákos-patak medrének rendezése.
A végéhez közeledik Balatonfüreden a személyhajó kikötő megközelítését szolgáló bejáró móló és vitorlás kikötő átfogó felújítása. A modernizáció során a STRABAG szakemberei egy hazánkban még újdonságnak számító amerikai partfalépítési technológiát is alkalmaztak a Balaton medrében, ezenkívül megerősítették és kiszélesítették a mólót, megújultak a közművek, valamint a vitorlás kishajó kikötő.
Huszonötezer köbméter törmelék keletkezett az állampárti időszak félkatonai szervezetének, a Munkásőrség Országos Parancsnokságának, iskolájának és a kollégiumának bontásából, amelyet a ZÁÉV végzett el. A Gellért-hegyen álló vasbeton épületek bontási hulladékait 98 százalékban újrahasznosították. A telken a tervek szerint a Mathias Corvinus Collegium új központja épülhet fel.