A Bodrog mentén futó vasútvonalon a lassú pályaszakaszokat is felszámolták, magas peronok és új átkelőhelyek épültek.
Sátoraljaújhelyen átadták a Mezőzombor-Sátoraljaújhely vasúti szakasz villamosítását, ami a NIF Zrt. beruházásában valósult meg európai uniós forrásokból.
A két település közötti 46 kilométernyi szakaszon 23 milliárd forintos fejlesztést vitt véghez a Vasútvill Kft. és a Vasútépítők Kft. A zempléni térség vasútvonala a 37-es főút és a Bodrog mentén haladva köti össze a Miskolc-Nyíregyháza vasútvonalat Sátoraljaújhellyel.
A munkák során létrehozták a villamos felsővezetéki rendszert a szükséges energiaellátó szerkezettel együtt. Emellett felszámolták a szűk keresztmetszeteket és megszüntették a lassújeleket a pálya korszerűsítésével.
Mindezek mellett korszerűsítették az állomásokat és megállóhelyeket, a térvilágítást, továbbá korszerű utastájékoztató és biztosítóberendezéseket telepítettek. Az állomásokon magas peronokat emeltek, valamint új villamos váltófűtő-berendezéseket létesítettek. Több helyen átépítették a közúti és gyalogos átkelőhelyeket is. Sárospatak és Sátoraljaújhely között, az árvízveszélyes szakaszokon megemelték a töltést.
Az átadón Bach Róbert, a NIF Zrt. vasútfejlesztési igazgatója ismertette a beruházás műszaki paramétereit:
Az ünnepségen Palkovics László innovációs és technológiai miniszter elmondta, hogy a beruházás nyomán
a jövőben a Sátoraljaújhely és Budapest közötti menetidő akár egy órával, négyről három órára csökkenhet.
A miniszter emlékeztetett arra, hogy 2010 óta összesen 381 kilométernyi vonalszakaszon történt hasonló fejlesztés, így a villamosított szakaszok teljes vasúti hálózathoz viszonyított aránya 36-ról 41 százalékra nőtt. Aláhúzta, a most átadott szakasszal a villamosított vasútvonalak teljes hossza meghaladja a 3100 kilométert az országban.
Palkovics Lászó közlése szerint a fejlesztések folytatódnak: jelenleg több mint 100 kilométeren van előkészületben vasúti villamosítás a Szabadbattyán-Balatonfüred, valamint a Püspökladány-Biharkeresztes szakaszon.
A kormány tervei szerint a következő uniós ciklusban a mostani költségvetési időszakhoz hasonlóan ismét 1000 milliárd forintot fordítana közösségi társfinanszírozással megvalósuló fejlesztésekre. Megemlítette: a támogatásra érdemes projektek közé tartozik
A cél az, hogy 2025-re a villamosított szakaszok hossza elérje a 3400 kilométert, arányuk pedig a 45-50 százalékot.
Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója kiemelte: társaságuk hét éve kezdte el a Mezőzombor és Sátoraljaújhely közötti beruházást. A saját forrásból származó 8,8 milliárd forintból a villamosítási munkálatokhoz csatlakozó fejlesztéseket valósították meg szakaszokra bontva. Lehetővé tették például azt, hogy a vonat sebességét akár 100 kilométer/órára lehessen
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Lakásépítési program indult Mórahalmon.