2024.11.24, Vasárnap
Átfogó fejlesztést kap a Debrecen és Füzesabony közötti vasútvonal

Átfogó fejlesztést kap a Debrecen és Füzesabony közötti vasútvonal

magyarepitok.hu

2019.10.16. 07:12 - Hegedűs Gergely

Többek közt a debreceni vasútállomás és további három állomás is megújul a projektben.

Hirdetés

A beruházó Nemzeti Infrsatruktúra Fejlesztő Zrt. közzétette a Debrecen és Füzesabony közötti vasútfejlesztés I. ütemére vonatkozó ajánlati felhívást.

A hirdetmény szerint a 108-as vasútvonalon a debreceni és macsi állomások közötti vonalszakaszt építik át az átmenő fővágányokon és a csatlakozó nyíltvonalakon. A 108-as vasútvonal esetében 80-100 kilométer/per órás pályasebesség jön létre, míg a 100-as vasútvonal esetében 160 kilométer/órás. Mindkét esetben 225 kilonewton tengelyterhelés válik lehetővé a beruházással.

A projektben zajvédő fal, rakterületek, aszfaltút, kerékpárút, és járda is épül. Debrecen állomáson átépül az üzemi épület, akárcsak Tócóvölgy állomáson a jelenlegi felvételi épület, Macs állomáson a jelenlegi állomásépület helyén új állomásépület jön létre.


Külön vasútállomást kap a Macs közeli ipari park

A feladat tartalmazza egyrészt a meglévő nyomvonal felújítását mintegy 11,6 kilométeren, ugyanakkor a szükséges korrekció kiépítését 3,6 kilométeren. Ugyanakkor a Debrecen állomás és Tócóvölgy állomás között kétnyomúsítást végeznek.

A fejlesztés emellett számos további munkafolyamatot foglal magába, többek közt

  • térvilágítás épül ki az állomásokon és a létesülő megállóhelyeken,
  • átalakítják a felsővezetéki rendszert  Debrecen állomáson,
  • központi forgalomirányító rendszer jön létre a vonalszakaszon és forgalomirányítási központ létesítésül Macs Ipari Park állomáson,
  • mindhárom érintett állomáson új kitérők épülnek.

A projekt során összesen 34,1 kilométer hosszan épül ki hézagnélküli vágány.


Így néz ki a teljes projekt

A haon.hu korábbi cikkéből kiderült, a 108-as vasútvonal korszerűsítése a debreceni Észak-Nyugati Gazdasági Övezet fejlesztésének a része. Ennek az első ütemében a Debrecen–Nagymacs szakaszt korszerűsítik. A 225 kilonewton tengelyterhelés és az engedélyezett sebesség hosszú távú biztosítása végett felújítják a pályát, valamint átépítik a tócóvölgyi állomást. Macs ipari park néven új állomás létesül, mely a teherforgalmi szállítási igényeket elégíti majd ki. A kivitelezés tervezett befejezése 2021 vége.

A második ütemben, várhatóan 2023 végéig a Nagymacs–Balmazújváros vonalszakaszt korszerűsítik, a Debrecen–Balmazújváros közötti vasúti pályát pedig villamosítják.

Mi épül?vasútfejlesztésközbeszerzésDebrecenMacsNemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF)

Hírlevél

Hirdetés