A leromlott állagú bástyát a 20. század legelején épült vasútvonal vágta le a várról.
Az MTI fotókkal számolt be arról, hogy átadták az egri vár felújított Zárkándy-bástyáját.
Ahogy azt a vár átfogó felújításáról szóló cikkünkben is jeleztük, a bástya helyreállítása és állagmegóvása bekerült abba a rekonstrukciós ütembe, melynek 2017-ben jelent meg az ajánlati felhívása. A bástyát a 20. század legelején épült vasútvonal vágta le a várról, ezután az állaga folyamatosan romlott, és a teljes pusztulás küszöbére került.
A most befejezett, mintegy félmilliárd forintos beruházást a Geoteam Kft. kivitelezte. A hétfői átadón jelen volt Ringert Csaba, a Dobó István Vármúzeum igazgatója, Mirkóczki Ádám polgármester és Habis László volt polgármester is.
A szóban forgó bástyát Zárkándy Pál hadvezérről nevezték el, akinek a kezdeményezésére 1568-ban kezdték el építeni - írta korábban az egerhirek.hu. Később, a XVI. század második felében Ottavio Baldigara, itáliai hadmérnök tervei alapján átépítették.
Úgynevezett olasz fülesbástyaként működött, amely az akkori kor egyik jeles vívmányának számított.
A bástyát az Eger–Putnok vasútvonal megépítése vágta le a várról. Ezzel ez a rész különálló és folyamatosan pusztuló építménnyé vált a várban, végül teljesen tönkrement, ez indokolta a fejlesztést.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Lakásépítési program indult Mórahalmon.