A Weinberg'93 kivitelezésében épülő, 8 ezer négyzetméter alapterületű hangárban egyszerre egy szélestörzsű, vagy négy keskenytörzsű repülőgépet tudnak majd kiszolgálni.
Újabb mérföldkőhöz érkezett a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren megvalósuló fejlesztés-sorozat: ünnepélyes keretek között letették az Aeroplex Közép-Európai Légijármű Műszaki központ új hangárjának alapkövét. A szélestörzsű repülőgépek karbantartására alkalmas létesítmény a Weinberg ’93 Kft. kivitelezében valósul meg mintegy 10 milliárd forintból. A tervek szerint az új karbantartó kapacitások már 2022 februárjától a partnerek rendelkezésére állnak majd.
Az új, 8 ezer négyzetméter alapterületű hangárban egyszerre egy szélestörzsű, vagy négy keskenytörzsű repülőgépet tudnak kiszolgálni.
Mindezek mellett a szakemberek szinte valamennyi légijármű-típus karbantartását képesek majd elvégezni az új hangárban. Az új építmény az 1-es és a 2-es terminál között, a már meglévő repülőtér-karbantartó hangárok szomszédságában kap helyet.
A fejlesztés jól illeszkedik az Aeroplex azon stratégiájába, miszerint a növekedés alapvető és meghatározó tényezője a több lábon állás.
Az új hangár az Aeroplex Kft. kapacitásáinak és meglévő üzletágainak bővítésére kínál lehetőséget, amivel – a repülőtéren egyedülálló módon – immár „E kódú”, szélestörzsű repülőgép befogadására és egyben ezen gépek karbantartására is képes lesz.
Demény Árpád, az Aeroplex ügyvezetője az ünnepségen kiemelte, hogy a magyar légiipar számára is fontos a fejlesztés, mert eddig nem volt lehetőség szélestörzsű gépek karbantartására a budapesti repülőtéren. Megjegyezte továbbá, hogy a hangár felépítése része annak a stratégiának, amelynek részeként a kiszolgáló épületeket felújítják és bővítik is a jövőben.
Rolf Schnitzler, a Budapest Airport vezérigazgatója elmondta, több mint 200 társaság működik a ferihegyi légikikötőben, ezek stabilitása rendkívül fontos, mert 50 ezer háztartás megélhetését biztosítják. Kifejtette azt is, hogy az Aeroplex immár közel 30 éve tagja a repülőtéri közösségnek, és a vállalat folyamatos fejlődés révén jelentős mértékben hozzájárult ahhoz, hogy a térség egyik legdinamikusabban növekvő légikikötőjévé váljon a budapesti repülőtér.
Az üzemeltető az elmúlt egy évben 100 millió eurót meghaladó értékben hajtott végre fejlesztéseket: átadták a Cargo City árukezelő központot, az új csomagosztályozó rendszert és az 1-es utasmólót is.
Az új beruházás amellett, hogy 200 új munkahelyet teremt, segít Magyarországnak abban, hogy a repülőgép-karbantartás terén az élvonalba emelje az országot
– jegyezte meg Fónagy János államtitkár.
---
Az Aeroplex Közép-Európai Kft. repülőgép karbantartó bázisként 1992-ben jött létre Budapesten. A társaság - a menedzsment és a mögötte álló (mára 600 főt számláló) teljes személyi állomány támogató munkájának köszönhetően a vállalat tavalyi eredménye meghaladta az 500 millió forintot, és az idei év is a tervek szerint alakul. Az újratervezés egyben egy operatív kultúraváltást is jelentett, ami a cégben rejlő és a múltból hozott szakmai tudást ötvözi az eredményközpontú szemlélettel.
A Lecpes Kft. munkájával a megyeszékhely belvárosának közelében alakítanak ki rekonstrukcióval, valamint a korábbi építészeti koncepcióhoz illeszkedő új épületrésszel szociális intézményt, a beruházás az ütemterv szerint halad.
A Layher különböző rendszerelemeinek jó kombinálhatósága és az Allround rendszer rugalmassága nélkül a projekt megvalósítása lehetetlen küldetés lett volna.
Minden idők egyik legkomplexebb állványtervezési feladatára került sor, hiszen egy olyan szerkezetet kellett megvalósítani, amely képes körülbelül 80 tonna terhet elbírni egy 26 méter fesztávú hídszerkezeten.