A Weinberg'93 kivitelezésében épülő, 8 ezer négyzetméter alapterületű hangárban egyszerre egy szélestörzsű, vagy négy keskenytörzsű repülőgépet tudnak majd kiszolgálni.
Újabb mérföldkőhöz érkezett a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren megvalósuló fejlesztés-sorozat: ünnepélyes keretek között letették az Aeroplex Közép-Európai Légijármű Műszaki központ új hangárjának alapkövét. A szélestörzsű repülőgépek karbantartására alkalmas létesítmény a Weinberg ’93 Kft. kivitelezében valósul meg mintegy 10 milliárd forintból. A tervek szerint az új karbantartó kapacitások már 2022 februárjától a partnerek rendelkezésére állnak majd.
Az új, 8 ezer négyzetméter alapterületű hangárban egyszerre egy szélestörzsű, vagy négy keskenytörzsű repülőgépet tudnak kiszolgálni.
Mindezek mellett a szakemberek szinte valamennyi légijármű-típus karbantartását képesek majd elvégezni az új hangárban. Az új építmény az 1-es és a 2-es terminál között, a már meglévő repülőtér-karbantartó hangárok szomszédságában kap helyet.
A fejlesztés jól illeszkedik az Aeroplex azon stratégiájába, miszerint a növekedés alapvető és meghatározó tényezője a több lábon állás.
Az új hangár az Aeroplex Kft. kapacitásáinak és meglévő üzletágainak bővítésére kínál lehetőséget, amivel – a repülőtéren egyedülálló módon – immár „E kódú”, szélestörzsű repülőgép befogadására és egyben ezen gépek karbantartására is képes lesz.
Demény Árpád, az Aeroplex ügyvezetője az ünnepségen kiemelte, hogy a magyar légiipar számára is fontos a fejlesztés, mert eddig nem volt lehetőség szélestörzsű gépek karbantartására a budapesti repülőtéren. Megjegyezte továbbá, hogy a hangár felépítése része annak a stratégiának, amelynek részeként a kiszolgáló épületeket felújítják és bővítik is a jövőben.
Rolf Schnitzler, a Budapest Airport vezérigazgatója elmondta, több mint 200 társaság működik a ferihegyi légikikötőben, ezek stabilitása rendkívül fontos, mert 50 ezer háztartás megélhetését biztosítják. Kifejtette azt is, hogy az Aeroplex immár közel 30 éve tagja a repülőtéri közösségnek, és a vállalat folyamatos fejlődés révén jelentős mértékben hozzájárult ahhoz, hogy a térség egyik legdinamikusabban növekvő légikikötőjévé váljon a budapesti repülőtér.
Az üzemeltető az elmúlt egy évben 100 millió eurót meghaladó értékben hajtott végre fejlesztéseket: átadták a Cargo City árukezelő központot, az új csomagosztályozó rendszert és az 1-es utasmólót is.
Az új beruházás amellett, hogy 200 új munkahelyet teremt, segít Magyarországnak abban, hogy a repülőgép-karbantartás terén az élvonalba emelje az országot
– jegyezte meg Fónagy János államtitkár.
---
Az Aeroplex Közép-Európai Kft. repülőgép karbantartó bázisként 1992-ben jött létre Budapesten. A társaság - a menedzsment és a mögötte álló (mára 600 főt számláló) teljes személyi állomány támogató munkájának köszönhetően a vállalat tavalyi eredménye meghaladta az 500 millió forintot, és az idei év is a tervek szerint alakul. Az újratervezés egyben egy operatív kultúraváltást is jelentett, ami a cégben rejlő és a múltból hozott szakmai tudást ötvözi az eredményközpontú szemlélettel.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Lakásépítési program indult Mórahalmon.