Idén immár tizenhatodik alkalommal rendezik meg a fürdőváros környékén a kerékpáros eseménysorozatot.
Szeptember 22-24 között szervezik meg idén az ágazatban is nagy népszerűségnek örvendő MAPEI Tour de Zalakarost, melynek szombati, második napján tartják meg a Szabadics Ride Company Challenge-t. A Szabadics Ride már az ország legnagyobb kerékpáros csapatversenyévé nőtte ki magát.
A sporteseményről lapunkban is évről-évre beszámolunk, az idén tizenhatodik alkalommal megrendezett, korábban egynapos kerékpárosfesztivál 2017-ben vált többnapossá, amikor a szombati nap főtámogatójaként a dunántúli építőiparban meghatározó szerepet játszó Szabadics Zrt. is csatlakozott hozzá. A vállalat szervezésével a korábban egyéni versenyszámokból álló esemény egy céges csapatversennyel is bővült, a Szabadics Ride Company Challenge számmal. Az esemény öt versenyszámból áll:
Az idei MAPEI Tour de Zalakaros hagyományos éves előzetes sajtótájékoztatóját és két csapatos kis-balatoni szponzori tekerését június 30-án tartották meg, az eseményen pedig részt vett Nagy Bálint, az Építési Közlekedési Minisztérium államtitkára és Markovich Béla, a Mapei Kft. ügyvezetője, Kovács Tamás, a Szabadics Zrt. elnöke, illetve a zalakarosi gyógyfürdő és a városvezetés képviselői.
Kovács Tamás, a Szabadics Zrt. elnöke lapunk megkeresésére elmondta: a verseny igazgatója idén is Szilasi László, a Tour de Hungary versenyigazgatója, így garantálják a maximális professzionalizmust és biztonságot az eseményen. Hozzátette: a csapatokat azok a motorosok fogják kísérni, akik a Tour de Hungary-t, illetve a Giro d’Italia magyarországi csapatát is kísérték korábban.
Kifejtette:
a tavalyi rekordszámú 62 csapat után idén várhatóan még többen vesznek részt a versenyen, így előreláthatólag 70 csapat részvételére számítanak. Mindemellett az eseményt lezáró helyszín is sokkal nívósabb lesz, ugyanis ebben az évben a ParkInn Hotelt választották ki erre a célra.
Az elnök az esemény sajtótájékoztatóján a Szabadics Ride lényegét összefoglalva elmondta, a felkészülést tekintve olyan ez a versenyszám, mint a vitorlázásban a Kék Szalag: itt is mindenki megtalálja a saját célját.
„Vannak, akik az abszolút elsőségre hajtanak, mint a szélvész gyors katamaránok, vannak, akik önmagukkal, egy kitűzött idő elérése érdekében hajtanak, és vannak, akiknek egy dzsembori a rendezvény, a céljuk ’csak’ hogy jól érezzék magukat. De a lényeg mindenki számára az, hogy csapatként működünk, egymásért dolgozunk, egymást segítjük. Mint általában egy munkahelyen” – emelte ki Kovács Tamás, majd hozzátette:
„Amire a legbüszkébbek vagyunk, hogy a Szabadics Ride az ország legnagyobb csapatversenye lett. Ez szimbolizálja azt, amit mi is képviselünk, hogy az erő a közösségben van és segíti az előrelépést.”
Az esemény másik kiemelt szponzora a MAPEI Kft. Pálfy Levente, a MAPEI marketing osztályának vezetője elmondta: 9. éve támogatják a Tour de Zalakarost. Fontosnak tartotta, hogy a cég küldetése egybevág az esemény missziójával, hiszen a fenntartható fejlődés szem előtt tartásával kínálnak megoldásokat az építőknek és az építtetőknek, hogy megvalósíthassák álmaikat. Majd az egészség fontosságáról is beszélt. „A MAPEI úgy tudja az egészséget támogatni, hogy gyárainkból környezetbarát termékek kerülnek ki, valamint, hogy ilyen rendezvényeket támogat, mint a Tour de Zalakaros.”
Nagy Bálint az Építési és Közlekedési Minisztérium közlekedésért felelős államtitkára az esemény sajtótájékoztatóján a kerékpározás mint sport jelentőségét kiemelve azt mondta: két fontos területe van. Az egyik a napi ingázás, munkába járás, a másik ami a térséget leginkább érinti, a turisztikai és a sport jellege, ami egyre népszerűbb. Emlékeztetett, hogy 2017-től mostanáig 340 új kerékpárutat építettek, valamivel több mint 85 km kerékpárutat újítottak fel. Megemlítette, hogy a 205 km-es Balatoni Bringakör 2023-ban vált teljessé.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.
A Főmterv, az ÉKM, a KIM, a BME, a CÉH és a Market képviselői beszélgettek a podcast speciális adásában.