A hidat részenként a két parton építik meg, majd az elkészült elemeket egy speciális technikával a helyükre tolják a Duna felett a Duna Aszfalt kivitelezésében zajló beruházásban.
A tervezett ütemben halad a Duna Aszfalt Zrt. kivitelezésében a mohácsi Duna-híd építése - derült ki a beruházó Építési és Közlekedési Minisztérium szombati közleményéből.
A beruházás II. szakasza, a 756 méter hosszú, három részből álló Mohácsi Duna-híd építésénél
júniusban megkezdődött a mederpillér építéséhez szükséges kéregelem előszerelése (amelyet később a Clark Ádám úszódaruval emelnek majd a helyére - a szerk.).
Emellett zajlik a híd főtartóinak, pályatábláinak és ívelemeinek, továbbá a segédszerkezetek (acél csőcölöpök, tolójármok és ívszerelő állványok) gyártása és a tolópad fejlesztése.
A hidat részenként a két parton építik meg, majd az elkészült elemeket egy speciális technikával a helyükre tolják a Duna felett. Ehhez kapcsolódva még nyáron mindkét parton megkezdődik az első keresztmetszet acél hídelemek szerelése.
Szintén nyáron indul az árvízvédelmi töltés megerősítése az újmohácsi balparton, továbbá a mohácsi jobbparton a leterhelő töltés helyén a 4. támasz, vagyis a mohácsi oldali hídfő szerkezeti cölöpözése. Tervezetten ősszel a cölöpök visszavésése után megkezdődik a felmenő fal építése, valamint a híd acélszerkezetének szerelése, és a Dunában megjelennek a 3. támasz, vagyis a folyó medrében épülő mederpillér elemei.
Ahogy azt korábban többször is jeleztük, a fejlesztéshez nagyon jelentős útépítés is tartozik, amely során összesen 28,8 km-nyi hosszú négysávos út jön létre az M6-os autópálya és az 51-es főút között.
Ennek megfelelően a beruházás I. szakaszán, a Duna alföldi oldalán az 51. számú főúttól kiindulva új nyomvonalon, egybefüggően 19,5 km hosszban 2x2 sávos főút épül Újmohácsig. Ebben a projektelemben idén várhatóan befejeződnek az épületbontások, a fakivágások, a lőszermentesítések és a régészeti feltárások, valamint megközelítőleg 10 km-en zajlanak majd töltésalapozási és töltésépítési munkák.
Ezt kiegészítve a mohácsi oldalon, a beruházás III. szakaszában a Duna-hídtól egybefüggően 8,5 km hosszban épül 2x2 sávos országos közút az M6-os autópályáig. Ezen a területen a régészeti feltárások, az épületbontások, a fakivágások és a lőszermentesítések már befejeződtek. A kivitelezés töltésalapozási, talajstabilizációs, vízépítési és közmű-kiváltási munkákkal folytatódik.
Az 56-57-es főutak csomópontja és az M6-os autópálya között az elkövetkező időszakban megkezdődnek a burkolatépítések, év végére a 2x2 sávos főpályán az új burkolat várhatóan eléri a 70%-os készültségi szintet.
Az ÉKM felhívja rá a figyelmet, hogy ezen a szakaszon folyamatosak lesznek a forgalomterelések, ezért kérik a lakosságot, hogy fokozott figyelemmel, lehetőség szerint ne rutinból közlekedjen.
Lapunk hamarosan egy részletes riporttal, fotókkal és videóval is jelentkezik az ország jelenlegi legnagyobb infrastrukturális fejlesztéséről.
Különálló lakóövezetet kapcsol Fót további részeihez az út, melyet most felújítottak.
Már javában dolgozik az MKIF az M1-es hídjainak átépítésén.