2025.07.26, Szombat

Hirdetés

Kirajzolódott a mohácsi Duna-hídhoz épülő négysávos út nyomvonala, mérföldkőhöz közelít a mederpillér
Fotók: ÉKM

Kirajzolódott a mohácsi Duna-hídhoz épülő négysávos út nyomvonala, mérföldkőhöz közelít a mederpillér

magyarepítok.hu

2025.07.26. 11:01 - Hegedűs Gergely

A hidat részenként a két parton építik meg, majd az elkészült elemeket egy speciális technikával a helyükre tolják a Duna felett a Duna Aszfalt kivitelezésében zajló beruházásban.

Hirdetés

A tervezett ütemben halad a Duna Aszfalt Zrt. kivitelezésében a mohácsi Duna-híd építése - derült ki a beruházó Építési és Közlekedési Minisztérium szombati közleményéből.

A beruházás II. szakasza, a 756 méter hosszú, három részből álló Mohácsi Duna-híd építésénél

júniusban megkezdődött a mederpillér építéséhez szükséges kéregelem előszerelése (amelyet később a Clark Ádám úszódaruval emelnek majd a helyére - a szerk.). 

Emellett zajlik a híd főtartóinak, pályatábláinak és ívelemeinek, továbbá a segédszerkezetek (acél csőcölöpök, tolójármok és ívszerelő állványok) gyártása és a tolópad fejlesztése.


Hamarosan indul az első keresztmetszet acél hídelemek szerelése

A hidat részenként a két parton építik meg, majd az elkészült elemeket egy speciális technikával a helyükre tolják a Duna felett. Ehhez kapcsolódva még nyáron mindkét parton megkezdődik az első keresztmetszet acél hídelemek szerelése.

Szintén nyáron indul az árvízvédelmi töltés megerősítése az újmohácsi balparton, továbbá a mohácsi jobbparton a leterhelő töltés helyén a 4. támasz, vagyis a mohácsi oldali hídfő szerkezeti cölöpözése. Tervezetten ősszel a cölöpök visszavésése után megkezdődik a felmenő fal építése, valamint a híd acélszerkezetének szerelése, és a Dunában megjelennek a 3. támasz, vagyis a folyó medrében épülő mederpillér elemei.


Idén töltésalapozás és töltésépítés következik az alföldi oldalon az útépítésben

Ahogy azt korábban többbször is jeleztük, a fejlesztéshez nagyon jelentős útépítés is tartozik, amely során összesen 28,8 km-nyi hosszú négysávos út jön létre az M6-os autópálya és az 51-es főút között

Ennek megfelelően a beruházás I. szakaszán, a Duna alföldi oldalán az 51. számú főúttól kiindulva új nyomvonalon, egybefüggően 19,5 km hosszban 2x2 sávos főút épül Újmohácsig. Ebben a projektelemben idén várhatóan befejeződnek az épületbontások, a fakivágások, a lőszermentesítések és a régészeti feltárások, valamint megközelítőleg 10 km-en zajlanak majd töltésalapozási és töltésépítési munkák.


Az M6-osig kiépülő gyorsforgalmi út jóval előrébb tart

Ezt kiegészítve a mohácsi oldalon, a beruházás III. szakaszában a Duna-hídtól egybefüggően 8,5 km hosszban épül 2x2 sávos országos közút az M6-os autópályáig. Ezen a területen a régészeti feltárások, az épületbontások, a fakivágások és a lőszermentesítések már befejeződtek. A kivitelezés töltésalapozási, talajstabilizációs, vízépítési és közmű-kiváltási munkákkal folytatódik.

Az 56-57-es főutak csomópontja és az M6-os autópálya között az elkövetkező időszakban megkezdődnek a burkolatépítések, év végére a 2x2 sávos főpályán az új burkolat várhatóan eléri a 70%-os készültségi szintet.

Az ÉKM felhívja rá a figyelmet, hogy ezen a szakaszon folyamatosak lesznek a forgalomterelések, ezért kérik a lakosságot, hogy fokozott figyelemmel, lehetőség szerint ne rutinból közlekedjen.

Lapunk hamarosan egy részletes riporttal, fotókkal és videóval is jelentkezik az ország jelenlegi legnagyobb infrastrukturális fejlesztéséről. 

Galéria

ÚtépítéshídépítésDuna Aszfalt Zrt.Duna GroupÉpítési és Közlekedési MinisztériumMohácsmohácsi Duna-híd

Hírlevél

Hirdetés