A hidat részenként a két parton építik meg, majd az elkészült elemeket egy speciális technikával a helyükre tolják a Duna felett a Duna Aszfalt kivitelezésében zajló beruházásban.
A tervezett ütemben halad a Duna Aszfalt Zrt. kivitelezésében a mohácsi Duna-híd építése - derült ki a beruházó Építési és Közlekedési Minisztérium szombati közleményéből.
A beruházás II. szakasza, a 756 méter hosszú, három részből álló Mohácsi Duna-híd építésénél
júniusban megkezdődött a mederpillér építéséhez szükséges kéregelem előszerelése (amelyet később a Clark Ádám úszódaruval emelnek majd a helyére - a szerk.).
Emellett zajlik a híd főtartóinak, pályatábláinak és ívelemeinek, továbbá a segédszerkezetek (acél csőcölöpök, tolójármok és ívszerelő állványok) gyártása és a tolópad fejlesztése.
A hidat részenként a két parton építik meg, majd az elkészült elemeket egy speciális technikával a helyükre tolják a Duna felett. Ehhez kapcsolódva még nyáron mindkét parton megkezdődik az első keresztmetszet acél hídelemek szerelése.
Szintén nyáron indul az árvízvédelmi töltés megerősítése az újmohácsi balparton, továbbá a mohácsi jobbparton a leterhelő töltés helyén a 4. támasz, vagyis a mohácsi oldali hídfő szerkezeti cölöpözése. Tervezetten ősszel a cölöpök visszavésése után megkezdődik a felmenő fal építése, valamint a híd acélszerkezetének szerelése, és a Dunában megjelennek a 3. támasz, vagyis a folyó medrében épülő mederpillér elemei.
Ahogy azt korábban többbször is jeleztük, a fejlesztéshez nagyon jelentős útépítés is tartozik, amely során összesen 28,8 km-nyi hosszú négysávos út jön létre az M6-os autópálya és az 51-es főút között.
Ennek megfelelően a beruházás I. szakaszán, a Duna alföldi oldalán az 51. számú főúttól kiindulva új nyomvonalon, egybefüggően 19,5 km hosszban 2x2 sávos főút épül Újmohácsig. Ebben a projektelemben idén várhatóan befejeződnek az épületbontások, a fakivágások, a lőszermentesítések és a régészeti feltárások, valamint megközelítőleg 10 km-en zajlanak majd töltésalapozási és töltésépítési munkák.
Ezt kiegészítve a mohácsi oldalon, a beruházás III. szakaszában a Duna-hídtól egybefüggően 8,5 km hosszban épül 2x2 sávos országos közút az M6-os autópályáig. Ezen a területen a régészeti feltárások, az épületbontások, a fakivágások és a lőszermentesítések már befejeződtek. A kivitelezés töltésalapozási, talajstabilizációs, vízépítési és közmű-kiváltási munkákkal folytatódik.
Az 56-57-es főutak csomópontja és az M6-os autópálya között az elkövetkező időszakban megkezdődnek a burkolatépítések, év végére a 2x2 sávos főpályán az új burkolat várhatóan eléri a 70%-os készültségi szintet.
Az ÉKM felhívja rá a figyelmet, hogy ezen a szakaszon folyamatosak lesznek a forgalomterelések, ezért kérik a lakosságot, hogy fokozott figyelemmel, lehetőség szerint ne rutinból közlekedjen.
Lapunk hamarosan egy részletes riporttal, fotókkal és videóval is jelentkezik az ország jelenlegi legnagyobb infrastrukturális fejlesztéséről.
A Dobozt és Békéscsabát összekapcsoló út egy több, mint 2 kilométeres szakaszát 221 millió forint értékben korszerűsítették.
Uniós és hazai támogatásból modernizálják a vármegye közúthálózatának egy mértékadó részét, a Sümeg-Zalaegerszeg összekötő két szakasza is megújul.