Az egyik épülethez éjjelente 18 méter hosszú, egyenként 20 tonnás vasbetongerendákat kellett daruzni a villamos sínek felett.
Elkészült a Gyermekek Háza Alternatív Alapozó Program új otthona a II. kerületi Hűvösvölgyben– informálta lapunkat a kivitelező. A három évig tartó projekt az Épkar Zrt. és a Garage Kft. konzorciumának kivitelezésében, mintegy 3,6 milliárd forintos állami támogatásából valósulhatott meg.
Ahogy arról már korábbi cikkünkben beszámoltunk, a Gyermekek Háza a Klebelsberg Kuno Általános Iskola és Gimnázium részeként, alternatív pedagógiai programként működik. Célja, hogy olyan alternatív oktatási programot kínáljon, amely a tanulók egyéni sajátosságait figyelembe véve valósítja meg a sajátos nevelési igényű diákok integrációját is.
A projekt a telken lévő két épület részleges bontásával kezdődött, amelyeket az átalakítást és felújítást követően egy újonnan épült lépcsőházzal kötöttek össze a szakemberek - számolt be lapunknak Jancsekity István az Épkar Zrt. építésvezetője.
A beruházás részeként létrejött egy új építésű tornaterem félig a talajba süllyesztve, továbbá gumi burkolatú játszó udvarokat is kialakítottak, melyeket új zöld növényzettel telepítettek be. A külső munkálatok kapcsán a parkolók kivitelezése is fontos szerepet kapott: a szülők és látogatók, valamint az ott dolgozók számára két új parkolót építettek ki.
Az újépítésű tornaterem födémszerkezete előregyártott vasbetongerendából és födémpallókból készült, melyek 18 méter hosszúak és darabonként 20 tonna tömegűek.
„Ezeknek az előregyártott elemeknek a beemelését kizárólag a villamos sínek felett, éjszaka, a villamos vezetékek áramtalanítása mellett lehetett végezni” – emelte ki az építésvezető a speciális kivitelezési megoldások tekintetében.
„A területi adottságok sokszor kihívást jelentettek. Az éjszakai födémbeemelésen kívül az építési terület lejtése és az oda vezető szűk – sokszor egyirányú- utcák miatt kiemelt figyelmet kellett szentelni az organizációra és logisztikára is. A tornaterem építése során például kimondottan meredek területen kellett a munkálatokat elvégezni, továbbá közvetlenül mellettünk voltak a villamos sínek is” - ismertette az építésvezető.
Kifejtette továbbá: Gyakorlatilag egy szűk sáv állt a kivitelezők rendelkezésre, melyen el kellett helyezni a felvonulási létesítményeket, illetve itt bonyolították lehe a ki- és beszállítást, valamint a deponálást is.
„A projekt alatt volt időszak, amikor egyszerre három területen készült a szerkezet, amelyeket betonnal, betonacéllal és zsaluval is el kellet látni és mellette biztosítani kellett a folyamatos beszállításokat az alvállalkozók részére is. Továbbá helyhiány miatt a nagymennyiségű helyszíni anyagot sem tudtuk egykönnyen deponálni, hiszen a területre egyidőben csak egy gépjármű tudott beállni, ezért a haladás érdekében kulcsfontoságú volt a beszállítások szervezése”- emelte ki Jancsekity István a projekt koordinálással kapcsolatban.
A 6650 négyzetméteres II. kerületi létesítmény szeptemberben nyitja meg kapuit a diákok előtt.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Lakásépítési program indult Mórahalmon.