A BFK irányításával az M3-as autópálya felől érkező autóforgalom számára összesen legalább 1500 férőhelyes új P+R-parkolóházakat terveznek a Mexikói úti Kisföldalatti végállomásánál.
Korábban már beszámoltunk arról, hogy a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) közbeszerzést írt ki a P+R-parkolóházak tervezésére a Kisföldalatti Mexikói úti végállomásánál. Vitézy Dávid, a BFK vezérigazgatója keddi Facebook posztjában arról számolt be, hogy megkötötték a szerződést a közbeszerzés nyertesével, a KÖZTI Zrt.-vel, és kezdődhet a Mexikói úti P+R parkolóházak tervezése.
A Vitézy Dávid azt írja, hogy a Köztinek összetett tervezési programot kell végigvinnie a koncepciótervtől egészen az építéshez szükséges engedélyek beszerzésééig és a kiviteli tervekig. A tervezési munka nettó 624 millió forint értékben 2023 nyaráig tart, a projektet teljes egészében a központi költségvetés finanszírozza. A tervezési munkát a BFK a Kormány és a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa döntései alapján végzi, Fürjes Balázs államtitkár irányítása mellett.
A feladat az elsősorban az M3-as autópálya felől érkező autóforgalom számára összesen legalább 1500 férőhelyes új P+R parkolóházak tervezése az M3 autópálya-bevezető – Hungária gyűrű – Mexikói út csomópontjában, a Mexikói úti Kisföldalatti-végállomásnál.
A külső kerületekből és az észak-pesti elővárosokból érkezők így sokkal könnyebben válthatnak majd az autóról kisföldalattira, villamosra vagy trolibuszra, sőt a jövőben akár vasútra is − olvasható a posztban.
A bejegyzés szerint előzetesen megvizsgálták a környéket a Liget Budapest csapatával közösen, ennek eredményeként két, egymáshoz közeli helyszínen épülhetnek a parkolóházak.
Egyrészt a Mexikói úti busz- és trolimegállónál ma is P+R-ként használt területre építhető parkolóház az M1 kisföldalatti végállomásánál, másrészt az M3-as sztrádabevezető végcsomópontjának ágai közé emelhető ilyen épület.
A parkolóházak létrehozása szervesen kapcsolódik a környék közlekedésének megújításához, zöldebbé tételéhez, a beruházás a Városliget autómentesítéséhez, továbbá a belváros forgalomcsillapításához szükséges feltétel.
„A parkolóházak az utolsó bástyát jelentik majd a jelenleg még a Ligetbe és a Ligeten át a belvárosba tartó autóforgalom mérséklésére azzal, hogy jó lehetőséget adnak az autósoknak arra, hogy átüljenek a közösségi közlekedésre”
− írja a BFK vezérigazgatója.
A Mexikói úti P+R-parkolóházak ugyanakkor nemcsak a Városligeten, a Kós Károly sétányon át a belvárosba irányuló átmenőforgalmat csökkenthetik, hanem a célforgalmat is, vagyis a Városliget intézményeibe, például az Állatkertbe igyekvők is parkolhatnak itt.
A tervezési munka elején a tervezőnek meg kell vizsgálnia, körül kell járnia többek között az alábbi szempontokat, kérdéseket:
A BFK a teljes városligeti autómentesítésről, illetve ezen belül a parkolóházakról is kérdőíves felmérést készített, június 24-én pedig a helyszínen ismertette az érdeklődőkkel a tervezett elképzeléseket, és hallgatta meg igényeiket.
A cikk a Budapest Fejlesztési Központ támogatásával jelent meg.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Lakásépítési program indult Mórahalmon.