A BFK beruházásában a hidat a Speciálterv tervezi meg, a parkolóhelyekre pedig kiírták a közbeszerzést. A 3-as villamos vonalát is folytatják.
Két közlekedési projektjében is előre lépett a Budapest Fejlesztési Központ (BFK), mindkettő az autómentes Városliget megvalósítását célozza meg. Mint a szervezet közleményéből kiderül, egyrészt aláírták a szerződést a Rákosrendező fölötti, Szegedi úti új híd tervezésére, amelyen a 3-as villamosgyűrű, kerékpárosok, gyalogosok és a két kerület közötti autóforgalom is áthajthat a mai, fél órán túl is zárva tartható szintbeli vasúti átjáró helyett külön szintben Rákosrendező vágányai fölött. A nyertes tervező a Speciálterv Kft. lett, a projekt értéke pedig mintegy 1,7 milliárd forint.
Emellett kiírták a közbeszerzést a P+R-parkolóházak tervezésére a Kisföldalatti Mexikói úti végállomásánál, amely 1500 autósnak ad majd lehetőséget tömegközlekedésre váltani az M3-as autópálya felől. A fejlesztéscsomagról honlapot is indítottak, ahol részletes információk érhetőek el a projektekről.
A BFK emlékeztet: hatvan éve született az a döntés, hogy az M3-as autópálya bevezető szakasza a Városliget közepén vezessen keresztül,
így Budapest történelmi parkját kettészelő Kós Károly sétányon ma akkora forgalom, mint a Petőfi hídon.
Fürjes Balázs Budapest fejlesztéséért felelős államtitkár kifejtette: autómentessé válik a Hősök tere és a Kós Károly sétány, csúcsidőn kívül pedig az Állatkerti körút is. „A felszíni parkolás – az Állatkerti körút egy rövid szakaszát kivéve – a Városliget teljes területén megszűnik, helyette új mélygarázs nyílt kormányzati beruházásban a Dózsa György út mentén, a korábbi 56-osok tere alatt” – emelte ki.
A sajtóközleményben a rákosrendezői hídról részletes információkat közöl a BFK. A Speciálterv Kft. munkájával új közúti és villamosfelüljáró tervezését kezdik meg a Nagy Lajos király útja és Szegedi út vonalában, így a váci vasútvonal és Rákosrendező fölött átívelő felüljárón a Béke térig.
Az új felüljáró összeköti Zuglót Angyalfölddel, tehermentesítheti a Hungária körutat. Az új villamoskapcsolat pedig a 3-as villamos-körgyűrű folytatását jelenti majd Angyalföld felé.
A Rákosrendező déli végén tervezett közúti híd villamossal, kerékpársávokkal, járdákkal köti majd össze a két városrészt, segítve a közlekedésüket, és tehermentesítve a Hungária körutat.
A Szegedi út vonalában tervezett felüljárót úgy tervezik meg, hogy ne szolgálja az M3 felől érkező forgalom átáramlását Angyalföld és Zugló belseje felé, az ott élő emberek lakóterületeire. Ezért a vasúti sínek keresztezése mellett lehajtó épül, amely a vasúttal párhuzamosan vezeti el az autókat. Az új híd áttételesen járul hozzá a Városliget forgalomcsillapításához a Hungária körút tehermentesítése révén.
„A felüljárón átvezetett villamos az egyik leghatékonyabb fővárosi villamosfejlesztés, a most csonka 3-as villamosgyűrű tovább vezetése révén fontos kapcsolatok jönnek létre a hálózaton” – mondta Vitézy Dávid, a BFK vezérigazgatója. A Bosnyák tér felől érkező villamosvonalat az új hídon és a Szegedi úton át a Béke térig tervezik meg, itt kapcsolódni fog a Lehel utca – Béke utca tengelyén haladó vonalhoz.
Arról, hogy a villamos onnan pontosan merre, milyen viszonylatként közlekedik majd, a most induló tervezési folyamat során a BFK a BKK-val közösen hoz majd döntést.
A cél az, hogy az új villamosvonal a lehető legjobb közlekedési és hálózati kapcsolatokat biztosítsa.
Az M3-as autópálya felől érkező autóforgalom számára összesen 1500 férőhelyes új P+R-parkoló épülhet az M3 autópálya-bevezető – Hungária gyűrű – Mexikói út csomópontjában, a Mexikói úti Kisföldalatti-végállomásnál (erre a projektre írták ki a mai nappal a közbeszerzést).
A Liget északi határán létesülő Mexikói úti P+R-parkolóházak egyaránt csökkentik majd az átmenő- és a célforgalmat is. Egyrészt a Mexikói úti busz- és trolimegállónál ma is P+R-ként használt területére építhető parkolóház az M1 kisföldalatti végállomásánál, másrészt az M3-as sztrádabevezető végcsomópontjának ágai közé emelhető ilyen épület.
A parkolóházakat és megközelítésüket mindenképp a Kisföldalatti esetleges meghosszabbítását és új Hungária körúti állomását is figyelembe véve kell megtervezni - fejtik ki.
A tervezett épületek elhelyezkedésükből adódóan városkapu funkciót töltenek be, az építészeti arculat megfogalmazására a tervezés során külön gondot kell fordítani.
A teljes Autómentes Városliget projekt során egyrészt lezárják az autóforgalom elől a Kós Károly sétányt és csúcsidőn kívül az Állatkerti körutat is. Ez a forgalmi korlátozás a trolibuszokat nem érinti. A Hősök terét is autómentessé teszik.
Megszűnik a felszíni parkolás a Városligetben (az Állatkerti körút egy rövid szakaszát kivéve), a célforgalmi parkolási igényeket a Liget Budapest projektben épült, nemrég megnyílt új Dózsa György úti mélygarázs (mely a WEST HUNGÁRIA BAU Kft. fővállalkozásában és az Épszerk-Pannónia Invest Kft. alvállalkozói közreműködésével készült el) és a tervezett új Mexikói úti P+R parkoló látja el (ez utóbbira írták ki ma a közbeszerzést).
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.